Tydning af kirkebøger - Hof og Slot, København 1686-1870

Startet af Kim Søderhamn, 11 Jan 2012 - 14:17

Forrige emne - Næste emne

Kim Søderhamn

Hejsa,

Jeg har en gren af min familie jeg sidder lidt fast i. Jeg har fundet en del information men mangler at finde det endelige ledetråd der kan skaffe mig dåben på Hans Christian Schrøder(eftersigende født 14-05-1796) og dennes far Johan Schrøder. Jeg har fundet Hans Christians Vielse med Marie Christine Been og en masse af hans børns fødsler ved Hof Og Slot og har fundet ham på diverse folketællinger i KBH men jeg kan ikke finde hans egen fødsel og dermed de næste led i familien.

Hvis jeg kan få lidt hjælp til tydningen her er der måske noget der hjælper på vej da der er større dele af det jeg ikke kan læse :


KBH Amt, Hof Og Slot 1686-1828 Viet Hans Christian og Christine ops 171

KBH Amt, Hof Og Slot 1777-1828 Født Julie Catharine Margrete Schrøder ops 141

KBH Amt, Hof Og Slot 1828-1870 Født Christian Andreas Johan Schrøder ops12

KBH Amt, Hof Og Slot 1828-1870 Født Waldemar Christian Schrøder Hof og Slot  ops 49

Hjælp! :-)  Kim Søderhamn

PS hvis det opklarer noget tror jeg han har arbejdet for Wilhelmine Marie af Danmark da han har været både henholdvis kgl løber og kammerlakaj for hertuginden af Glücksborg på de tidspunkter hvor hun var henholdvis prinsesse og senere hertuginde.

Inge Hedal

Hej
Jeg tror desværre ikke, at dette bringer dig videre:

KBH Amt, Hof Og Slot 1686-1828 Viet Hans Christian og Christine ops 171
Anno 1824 Den 7 Decembr. blev Kongel. Laqvai, Ung-
Karl, Hans Christian Schrøder og Jfrue*
Christine Been copul. af hr. Confess. Liebenberg.
Forloverne vare: Laqvai F. J. Petersen og
Clareer? Informator Johnsson?/Jahnsson?
*Jomfrue. Der står ikke, at hun hedder Marie

1826 KBH Amt, Hof Og Slot 1777-1828 Født Julie Catharine Margrete Schrøder ops 141
Han er stadig kongelig lakaj, og moderen hedder stadig Christine Been. Fadderne er forældrene og jordemoderen, madam Eilert.

1829 KBH Amt, Hof Og Slot 1828-1870 Født Christian Andreas Johan Schrøder ops12
Nu er han løber hos Hendes Kgl. H(øjhed) Prinsesse Wilhelmine.
Om konen: Hustrue Christine fød Been
De bor St. Kongensgade 263.
Forældrene og jordemoder madam Eilertsen er faddere.

1836 KBH Amt, Hof Og Slot 1828-1870 Født Waldemar Christian Schrøder Hof og Slot ops 49
Nu er han Kammer-Lakei.
Hustruen hedder stadig Christine Been.
Fadderne er præcis de samme som tidligere.
De bor Store Kongens Gade 262.

Her er de i FT-1845:
København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Dronningens Tværgade 347,2.Sal, 3, FT-1845, C4015
Christian Schrøder   50    Gift      Kammerlakei hos Hertuginden af Glygsbor,fraværende   Slagelse
Chrestine Been   40    Gift      hans Kone   Kjøbenhavn
Julie Schrøder   19    Ugift      deres Barn   Kjøbenhavn
Waldemar Schrøder   8          deres Barn   Kjøbenhavn
Måske kan du finde Schrøder født i Slagelse.
Mvh. Inge


Kim Søderhamn

Hej Inge Mange tak for hjælpen,

Er mig ubegribeligt hvordan du bærer dig ad med at læse det. Nej det bringer mig ikke rigtigt videre har allerede været på jagt i slagelse. Men jeg fik da bekræftet at Det var Vilhelmine han arbejde for.