Hvad er tallet? vedh.fil

Startet af Carsten Hansen Eeg, 13 Nov 2010 - 06:54

Forrige emne - Næste emne

Carsten Hansen Eeg

46 eller 76?   mvh Carsten Eeg

[vedhæfting slettet af admin]

Bent Jakobsen

Med venlig hilsen

Bent Jakobsen

Forsker blandt andet i følgende familier: Jakobsen, Hasse, Heilesen, Henkel, Hermann, Kipp, Rix, Rubæk, Sandgaard

Hjemmeside: http://jakobsen.homelinux.com

Jørgen Sørensen

Jeg ser det også som 7, 4 har ikke opstreg i starten.

[vedhæfting slettet af admin]
Venligst Jørgen - 2300

Carsten Hansen Eeg

Tak for det.  :) Ja det synes jeg jo osse, det bare som om han har rettet lidt i tallet. mvh Carsten

Jørgen Sørensen

I så fald vil mit gæt være 56 udfra højden på 6 tallet, ændret til 76.
Venligst Jørgen - 2300

Jørgen Thue Pedersen

Hej!

Kunne du opgive, hvor du har det fra, så man kan sammenligne de andre tal i bogen/på siden?

Der er også mulighed for 36, hvis man tænker nedstregen  ovenfra væk.
men det kræver nok et nærmere studium.
mvh

jørgen
mvh
Jørgen

Carsten Hansen Eeg

jo Jørgen.  :) Det er fra Odense Amt, Skovby 1750-1793 op 153 (nr 2 bog) Tak

Jørgen Thue Pedersen

Hej!

Nu er jeg helt sikker på, at der står "36 Aar gl."

Præsten har 2 måder at skrive "3" på, dels den med rund øverste del, dels den skarpe, som ligner overdelen på "7". Her er det den sidste, der er brugt. Ligesom der er brugt i indførelsen umiddelbart ovenover, og begge steder forstyrres billedet af den lange nedstreg i "f".
Den lange nedstreg ser du også på venstre side skråt nedenfor ved "Peder Skræder", men der er det et tydeligt "7" tal.
I "dit" tilfælde ser man buen i 3-tallet til højre for nedstregen i "f".

Husk for din egen skyld at opgive kilden, selv om du tror, det er nok at sætte et billede ind. -Gerne begge dele!

mvh

Jørgen
mvh
Jørgen

Jørgen Sørensen

3 tallet i min vedhæftning ovenfor underbygger teorien.
Venligst Jørgen - 2300

Carsten Hansen Eeg

Hej  :) Jørgen. Jeg kan godt se din pointe, nu er jeg næsten også overbevidst om det ikke er et 7 tal, hvis jeg ser hvor han skriver 1783 ops155 og at f.et går lidt ned i det. hmm jo mere jeg kigger på det synes jeg det ligner at han som du siger har skrevet 36 og så har ændret det til 46?  :-\
men det er måske ønsketænkning fra min side da der ikke ligefrem vælter rundt med Johan Sacco-er på fyn og det ville passe perfekt hvis han blev 46. hmmm ???

mvh Carsten Eeg  :)

Jørgen Thue Pedersen

Hej Carsten!

Om han har skrevet forkert, ved jeg ikke, men han har ikke rettet det til et 4-tal, er jeg overbevist om. Jeg kan i hvert fald ikke se noget "4" nogen steder, og heller ikke at der er rettet.

Hvor har du den anden aldersangivelse fra?

Det kunne være godt at få det at vide, altså, hvis der kunne henvises til nogle primære kilder.

mvh

jørgen
mvh
Jørgen

Carsten Hansen Eeg

Hej Jørgen
Jeg har en Hans Saccho døbt 1734 23 jan Stubbekøbing-Falster-Maribo ops.245 (passer ved 46 år)
en Johan Sacco viet 1752 holmen København ops.248 (hvis det var 76 år)
er måske en søn af  Jochum Sapco som bliver viet 1711 i Skovby kirke-Bogense ops. 24. Han får en søn(præsten har været så flink at han skrev sønnens navn med prikker? som et gækkebrev)  1711 samme sted ops.99
se Sacco under ane-eftersøgning her på sitet
mvh Carsten