Aadum/Oddum i Ringkøbing amt 1600 - 1700 tallet

Startet af Egon Hansen, 06 Jan 2012 - 19:54

Forrige emne - Næste emne

Erik Stoustrup

Hej
Jeg har interessere fulgt tråden her, idet mine aner stammer fra Stovstrup i Aadum. Jeg med møje og besvær og god hjælp fundet tilbage til Jep Andersen i Stoustrup 1753 - 1801.
Nu faldt jeg så over en gl. tråd i DIS-forum fra Erik Rahbek Østergaard:
Quote:
Karen Jeppesdatter er datter af Jep Andersen, der vat gaardmand i Stovstrup, Aadum sogn, og som er født d. 21. Januar 1753 i Stovstrup, og han døde 1805 samme sted og blev begravet d. 7.Juli.

Han blev gift d. 20. Januar 1781 i Aadum Kirke med Maria Jørgensdatter, der er født d. 11. Februar 1752 i Vittarp, Aadum sogn, of døde d. 8. September 1822 i Stovstrup.

Fra Slægtsbog, Jens Knudsen, født 1815, gårdejer i Langelund Mølle, Ringive sogn, og hustru Marie Nielsdatter Rahbek, deres forfædre og efterkommere. 1965 Dansk Slægtsforskning, Fredericia.

Også Maria Jørgensdatter er efterkommer i Rahbek slægten.

Jens Knudsen og Marie Nielsdatter Rahbek er mine tip oldeforældre.
Qoute end
Første ? går på Karen Jeppesd. der flere steder angives som værende den Karen, som i 1825 bliver gift med Niels Vedestesen (vistisen) Rahbek KB Skjern 1813 1827 (ops 68.1). Jeg har forgæves forsøgt at finde nogen oplysninger der underbygger at det er den samme Karen.
Nogen der ligger inde med dette?

Næste ? Hvor kommer Jens Knudsen ind i billede?
og sidste ? Marie Jørgensd. efterkommer af Rahbek. Det jeg har kunnet finde er at hun er datter af Jørgen Axelsen,Wittarp. KB Aadum 1694 1814 Ops 37.

Erik
ESS

Egon Hansen

Mine oplysninger, med kilder kan ses i denne tråd i mit indlæg af 7 januar. bl.a. kan du se Maria Jørgensdatters linie tilbage til Jens Christensen og Maren Vistisdatter.
Jeg fører kun efterslægt i første led af søskende til mine aner ind i mit register her, men har en del oplysninger jeg har fået ved kontakt med forskere som jeg har fælles aner med, således også dig, men jeg har set at Erik Østergaard, har ret mange efterkommere efter personer som har brugt Rahbek eller Rabæk navnet
Mvh Egon

Marlon Henvit

Ja, Marlon stadig er her, jeg tror jeg ikke på listen til at modtage nye stillinger, og jeg har ikke tjekket dette forum for et stykke tid primært på grund af sproget problemet.

Egon, at dit forslag jeg bruge dette forum "finde dine slægtninge i Danmark" Jeg bruger dette forum omfattende. Det er sådan jeg har fundet det meste af hvad jeg har. Jeg har ikke sendt noget om Iver i et stykke tid. Jeg vil forsøge igen.

Jeg har forsøgt at registrere og logge på Hammerum sted, men jeg kan "synes at overvinde sprogbarrieren og rundt på sitet.

I hvert fald på internettet, men uden referencer og nægter at inkludere det i min slægtsforskning, medmindre jeg er i stand til at kontrollere.


Marlon Henvit
Reno, Nevada USA