Hjælp til opslag i kirkebog på LA Viborg

Startet af Anni Bruhn Johansen, 06 Jan 2012 - 15:30

Forrige emne - Næste emne

Anni Bruhn Johansen

Hej.

Jeg bor i Københavnsområdet.
Kan nogen hjælpe mig med opslag i kirkebøger fra Hjørring sogn, Sct. Catharinæ kirke på LA Viborg?

Det drejer sig om min kusine, som jeg forgæves har søgt adresse på.
Hun er ikke registreret i CPR-registret under fødselsdato og den seneste adresse.
Hjørring arkiv kan heller ikke finde hende og mener, at hendes registerkort aldrig er afleveret.

Ved FT 1960 bor hun hos sine forældre, min farbror og hans kone. Hun er da kontormedhjælper.
Ved FT 1970 bor hun ikke hos sine forældre, som stadig har den samme adresse.

Den eneste forklaring, vi kan komme på er, at hun er død mellem FT 1960 og oprettelsen af Det Centrale Folkeregiser i 1968.

Derfor ville jeg gerne have hjælp til at kigge i Sct Catharinæ kirkebøger mellem  sept. 1960 og 1968 under døde kvinder, for at få det bekræftet.

Det drejer sig om Jytte Johansen (født Larsen), født 24/2 1934 på Rigshospitalet i København
Konfirmeret 27/3 1949 i Sct. Catharinæ kirke i Hjørring.
Min farbror adopterede hende efter vielsen til hendes mor i 1937.



Lene S. Nielsen

Hej Anni

Har du et nr. på kirken, det starter med C.

Hvor har du hendes konfirmation dato fra?

Amt, Herred, Sogn, Kirkebogens nr.

Hilsen Lene


Lene S. Nielsen

hej Anni

Jeg har set i kirkebogen for Sct. Catharinæ kirke i årene 1960 og 1968, der står hun ikke opført som død.

Hilsen Lene

Anni Bruhn Johansen

Hej Lene.

Tak for oplysningen vedr. døde kvinder i Sct. Catharinæ kirkebog for 1960 og 1968.
Jeg forstod, at du havde kigget under de 2 årstal - ikke?

Jeg har fået en mail fra kordegnen i Sct. Catharinæ kirke (Hjørring Amt, Vennebjerg Herred, Hjørring sogn), da jeg forespurgte om min farbrors død og min kusines konfirmationsdato. Så de skulle være rigtig nok.
Da jeg mailede til kordegnen igen om min kusines evt. død i Sct Catharinæ sogn, havde hun desværre ikke tid til at lede i kirkebøgerne efter dette.

Jeg havde fundet ud af, at Jytte Johansen ikke eksisterede i CPR-registret, som blev oprettet i 1968, og at der ikke fandtes et registerkort på hende i Arkivet i Hjørring kommune (det var ikke blevet afleveret, skrev arkivet til mig) (og jeg ved at hun levede og boede hos forældrene ved folketællingen i 1960, men ikke boede hos dem i 1970), er en sandsynlig konklusion, at hun må være død i den mellemliggende periode - altså mellem 1960 og 1968.

Mit udgangspunkt var, at jeg ville kontakte hende, da det var sandsynligt at hun stadig levede (født 1934).
Jeg ville høre hende om, hvordan min farbror havde haft det de sidste år af sit liv, da han fra barn af havde lidt af nogle fysiske skavanker, og han stod som sygemeldt ved folketællingen 1960.

Har du mulighed for at slå op i kirkebogen de øvrige årstal mellem 1960 og 1968?

Hilsen Anni.

Lene S. Nielsen

Hej Anni

Jeg har været alle årene igennem fra 1960-1969 og har ikke kunnet finde hende i Sct. Catherinæ kirkebog, desværre  :'(

hilsen Lene

Jesper Skov

Eneste forklaring behøver ikke være hun er død.

Hun kan være flyttet udenlands.

Hun kan have skiftet navn eller blevet gift.
Hun kan også sagtens være registreret i CPR. Ikke alle kommunekontorer er lige gode til at søge deri.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Anni Bruhn Johansen

Hej Lene og Jesper.

Tak for hjælpen med at slå op i Sct. Catharinæ´s kirkebog for mig.
Når min kusine ikke fandtes under døde dér, må der være en anden forklaring.

Så det giver også mig anledning til at tro, at grunden til at hun ikke er til at finde her i Danmark - tilsyneladende -, som Jesper skriver - kan være, at hun er flyttet udenlands efter 1960.

Hvis hun er blevet gift efter 1960, burde jeg vel kunne få hende slået op i CPR-registret under pigenavn, fødslesdato og sidst kendte opholdssted - ikke?

Jeg troede, at alle kommuner havde adgang til alle oplysninger i Folkeregistret.
Måske skulle jeg prøve i Folkeregistret i Nyropsgade.

Igen tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Anni Johansen