Hjælp søges til at finde min oldefar i lægdsrulle.

Startet af Diana Nielsen, 13 Nov 2010 - 19:28

Forrige emne - Næste emne

Diana Nielsen


Hjælp til at finde min oldefar i en lægdsrulle  :)

Jeg håber at her er en meget venlig sjæl som vil prøve at hjælpe mig med at finde min oldefar i en lægdsrulle.
Jeg bor i vestjylland og det er bare ikke til at finde tiden til at køre den lange tur pga. mit arbejde.

Jeg har brug for at vide hvor han tog hen bag efter soldater tiden. Alle spor af ham forsvandt fra folketælling 1890 og frem til 1920 hvor han får min mormor i Assens. Men inden har han fået 2 børn med en anden kvinde, men jeg kan ikke finde frem til hvor. Jeg har kun nogle usikre data fra min mormor som døde i 1991. Og han blev aldrig gift.

Data omkring ham.
Jens Kristian Jensen født d. 28 november 1882 i Hillested. Døde 1971 i Assens

Far: Kristian Jensen f. 22 august 1843 i Hillested
Mor: Louise Hansen f. 22 marts 1860 i Krønge. 

Venlig hilsen Diana.                                 


Jørgen Sørensen

Ved du hvor han var i år 1900? - om han er i Assens 1920? det er på kanten at han er 38.

1869-1912 indskrives når de er 17/18 år (Det år, den værnepligtige fyldte 18 år) udskrives når de er 38 år.

Indsat link -  http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/lagdsruller_-_en_vejledning
Venligst Jørgen - 2300

Diana Nielsen

Hej Jens skulle være taget fra Hillested til tjeneste år 1900. Og han flytter til Assens i 1919 fra Ebberup. Men kan dog ikke finde ham i folketællingen 1916 i Ebberup.

Jørgen Sørensen

Der er kun en af de nævnte byer, der er klar tale. Hvilke af de andre 2 er det han er i?

Hillested - Hillested - Fuglse - Maribo

Ebberup - Bjernede - Alsted - Sorø
Ebberup - Kærum - Båg - Odense
Ebberup - Soderup - Merløse - Holbæk
Ebberup - Sønderby - Båg - Odense

Assens - Assens - Båg - Odense
Assens - Falslev - Onsild - Randers
Venligst Jørgen - 2300

Diana Nielsen

Det er

Ebberup - Kærum - Båg - Odense
og
Assens - Assens - Båg - Odense

Diana