et muligt skifte 1904 i Aarhus, hvordan?

Startet af Aase Jensen, 04 Jan 2012 - 13:22

Forrige emne - Næste emne

Aase Jensen


Hej

Jeg er fuldstændig analfabet, når det drejer sig om at rode rundt efter skifter på nettet, så hvis der er en der vil hjælpe mig, med at finde skiftet, og så forklare mig det videre forløb, vil det glæde mig.
gerne med mail på min private mail.

det drejer sig om Anna Cathrine Nilson, født i Sverige
Anna døde 18-12-1904 i Vor Frue Sogn, Aarhus(opslag 313 i 1901-1905 øverste), der står intet om skifte
Jeg har eftersøgt hende i Sverige  uden resultat og dette er sidste chance for at finde hende :'(
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,26027.0.html

Venlig hilsen
Aase


Jesper Skov

www.sa.dk/daisy

Arkivskaber: Århus Byfoged
Arkivserie: Dødsprotokol

Arkivskaber: Århus Byfoged
Arkivserie: Skifteprotokol


Det er ikke sikkert, at der står hvor hun er født.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jesper Skov

Jeg har kigget på den anden tråd.

Har du haft vielsen til tydning?

Jeg er ikke sikker på første bogstav i stednavnet er et "S", for mig ligner det mere et T. Måske som "Toue".


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Aase Jensen


Hej Jesper
Jeg har prøvet din metode, men kan ikke finde noget, det er simpelthen vollapyk for mig analfabeten :D
Men det skal prøves igen, så let opgiver jeg heller ikke.

Ja, jeg har haft vielsen til tydning, men der er stadig stor uenighed om hvad der står,
Som du kan se på trådene i min eftersøgninger, så er der flere bud, og Anna er eftersøgt flere steder.
i Sverige.
Anna vil nok ikke findes :-\

Kirkebogens vielsesdata: Brudgom: Ungkarl Laurs Peter Petersen, 25 Aar gl., tjener paa Lyngbygaard, [vacc. ...]
Brud: Pige Anne Nielsen fra Soue i Sverrig, 30 Aar gl., Indsidderske paa Taastrup Mark
Forlovere: C. Nielsen, C. Nielsen Pedersen
Trolovelsesdag:
Vielsesdag: den 29. Mai

Venlig hilsen og tusinde tak
Aase


Aase Jensen



Hej Jesper

Du er ikke ene om at mene der står T, måske Tuve -Toue.
Jeg har fået en privat mail med forslaget, så er det bare om det kan findes i det svenske.

Angående SA.DK,  får jeg måske hjælp til, privat, når man nu er en dumrian til alle de arkivskaber og hvad det nu ellers hedder.
Adresserne du her sender , er arkiveret  til senere brug.

Tusinde tak Jesper
Venlig hilsen :D
Aase

Jesper Skov

Det er svært, når det svenske system er så lukket.

Der er en landsby ved Borås, der hedder Töve.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Aase Jensen



Hej Jesper

Tak for din respons, men desværre er der ikke noget at gøre, Lise der laver opslag i Sverige, har været på hårdt arbejde, hun har "næsten" gennemsøgt hele Sverige , også med dit foreslag ;) og hende Anna vil så bare ikke findes, så jeg sætter hende på stand by ind til videre.

Tak og venlig hilsen
Aase

Eva Morfiadakis


Jag skriver kanske i fel tråd nu.

Men jag kommer med ett sista förslag om platsen. Som jag sa tidigare behöver Anna inte ha varit från Skåne. I dåliga tider hände det att folk vandrade till Skåne för att arbeta på en större gård under skördesäsongen. Jag tycker det är lite sent att lämna Skåne i december för att komma till Danmark men som sagt hon blev maelkepige i Danmark. Hon var kanske detsamma i Sverige. Det arbetet är väl inte säsongsarbete.

Jag föreslår i Bredestad i Jönköpings län. I närheten av Bredestad ligger en ort Förås. Jag undrar om Lise har kontrollerat den församlingen.

Eva M
Eva M

Aase Jensen


Hej Eva

Her er nogle af alle de steder Lise også har set i, så hun har haft rigtigt travlt.
Tuve/Sätksta/Södermands Län
Tuve/Sidensjö/Väster Norrlands Län
Töve/Södra Ving/Älvsborg
Truve/Väse/Varmlands Län
Tave/Leksand/Kopparbergs Län
Teve/Färila/Gävleborgs Län
Teve/Järvsö/Gävleborgs Län
Tive/Väddö/Stockholm
Tjufve/Tryserum/Kalmar
Tuna/Kalmar
Tjörve/Sorsele/Västerbortens Län
Turve/Friggeråker/Skaraborgs Län.

og jeg sætter det lige ind i den andentråd også.

Venlig hilsen
Aase


Lise Eskildsen

Hej Aase og Eva.

Så har jeg set i fødselsbogen for Bredestad i Jönköpinge Län, desværre ingen Anna.

Hilsen Lise :)