Andre arkivalier på "Arkivalier on line"

Startet af Per Kyhn, 27 Dec 2011 - 18:16

Forrige emne - Næste emne

Per Kyhn

Når man f.eks slår op under Københavns Skiftekommision indtil 1919 i Hovedregister. står der ud for navnene forskellige slags henvisninger. Hvad betyder disse henvisninger ?
Jeg ser f.eks en hvor der står 80 - 517, men jeg aner ikke hvad det betyder.
mvh og på forhånd tak
Per Kyhn

Leif Sommerdal

Typisk henviser de til et registreringnr og et folionummer.
Disse er desværre ikke online endnu, men skal findes på RA indtil videre
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Lis B. Jensen

Hej Peter

Du skal have fat i forseglingsprotokollerne hvis jeg husker rigtigt - men de er  desværre ikke lagt på endnu.

Så du må vente til efter nytår med en tur til arkivet - eller lidt længere inden de komer på AO.

Og så lige en glædelig jul til dig.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Eva Morfiadakis

Hej!

Jag har funnit min person i navneregistret men numret ser inte ut som det du anger. Lis har upplyst mig att jag måste finna forseglingsprotokollet på RA.

Jag sökte runt i arkivalien Hvidebog. Jag förstod inte systemet i den. När jag ser ditt nr
80-517 kan det kanske vara hänvisning till Hvidebog. År 80 och sag 517. I Hvidebog 1880-1882 avser sag 517 en bagermester Jens Peter Køhler (opslag 100). Är min teori riktig?

Eva M
Eva M

Per Kyhn

Hej Eva

Nej, den teori holdt desværre ikke. Det er en anden person jeg søger. Men tak for forslaget :-)

mvh
Per

Line Thorngaard

Hej Per,

Nummeret 517 kunne være pag. 517 i Hvidebogen, der dækker det tidsrum, hvor personen, du søger, er død.

Venlig hilsen
Line Thorngaard

Eva Morfiadakis

Hej!

Om systemet är det som Line föreslår skulle det vara sag 621 som avser en Ane Kirstine Birgitte f. Hoff.
Hennes man är pastor emeritus.


Eva M
Eva M

Lis Holm

Hej Per,
ser først dit ? nu :
Det drejer sig om Hvidebog nr.80 - folio (pag)-517.

Jeg gik ind på den sidste hvidebog  på AO og gik lidt bagud på må og få, fandt følgende:

Hvidebog nr. 80 er 1914-1915, # 520 (=folio 517), skiftesagsnr.873 - 1 stk. Kyhn!


Mon ikke det ham, du søger efter ? Glemte fornavnene inden jeg lukkede ned igen, men efternavnet et vist godt nok..


vh
Lis Holm 2730  :)

Eva Morfiadakis


Jag tittade på de första opslagen och där är bokens pärm scannad med nr. Nu vet jag hur det fungerar.

Eva M
Eva M

Per Kyhn

Tak til både Lis og Eva.
Og ja, det var den rigtige Kyhn du fandt ( min oldefar )
mvh
Per