AO Århus romersk-katolske menighed

Startet af Else Rafn, 14 Jan 2012 - 09:36

Forrige emne - Næste emne

Else Rafn

Er der mon nogen der ved, hvor kirkebogen fra
Aarhus Romersk-Katolsk Menighed Vor Frue KB 1891-1924
er blevet af i Arkivalieonline????

På et tidspunkt så jeg, at der var dels Aarhus Romersk og Århus Romersk under sogn, men senere er den ene forsvundet

Århus romersk-katolske menighed, Vor Frue Hasle Aarhus Århus romersk-katolske menighed, Vor Frue  1874 1910 er der stadig!!!!

Jeg skrev på et tidspunkt til AO, men der er ikke sket noget.

Mon nogen ved noget?

M.v.h.    Else Rafn
     

Flemming Willum Petersen

#1
Hej Else

Jeg kender ikke til pågældende bog, men det er muligt at den er blevet fjernet fra siden da man opdagede at mange kirkebøger indeholdt CPR-numre.  Det kan tænkes at visse bøger endnu ikke er efterset for disse og lagt ud igen, især da der ikke er tale om en folkekirkesogn. Romersk-katolske kirkebøger har generelt haft lavere prioritet på arkivalieronline, da vi er få som har aner der skal findes deri.

Jeg skal dog huske at understrege, at jeg ikke ved om ovenstående er tilfældet for den kirkebog du søger, men blot en mulig grund til at den ikke længere kan findes.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Jesper Skov

Hvad søger du? Jeg har den måske liggende.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Else Rafn

Hej Jesper.

Det var mere generalt, hvor den var blevet af -  nu den har været i AO og om den var på vej tilbage.

Det var måske en fejl, at man både havde registret Aarhus og Århus under sogne, således at den ene KB stod under sognet Aarhus og den anden under Århus.
Jeg kan se, at man har rettet til Århus!!  -   hvor før begge KB'er var registreret under Aarhus.

Tak for svarene.

Mv.h. Else Rafn