Udlagt barnefader..?

Startet af Sonia Pedersen, 17 Dec 2011 - 12:42

Forrige emne - Næste emne

Sonia Pedersen

Maa jeg bede om assistance over fólgende?
I en sógning 8KB AOL 1852-1891 for Odense amt, Skovby herred, Melby sogn, OPSL 22 1 har jeg faaet hjaelp til tydning og dér skrives:
"Som Barnefader er af Moderen udlagt Ungkarl ......., Anm. 1ste Juli til Sogneraadet"

Kan man saa tage denne meldning for godt til at viderefóre fader-grenen i anetavlen for barnet?
jeg spórger, er det den biologiske fader der dér deklareres?

Undskyld hvis jeg er paa den forkerte gruppe i Forum...

Med venlig hilsen og tak for enhver kommentar desangaaende.
Sonia Pedersen.

Anette Eriksen

Hej Sonia,

Udlagt barnefader, er den som moderen har opgivet til at være barnets far. Tættere på kommer man sjældent, selvom det jo ikke i sig selv er bevis på, at det rent faktisk er ham, der er faderen.

I mit slægtstræ angiver jeg navnet på den mand, der er udlagt til at være faderen.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Kathe Rasmussen

Hej Sonia;

Da Du har en udlagt fader, skal Du nok søge efter en faderskabssag, som yderligere vil bekræfte moderens paastand - en faderskabssag kan jeg desværre ikke hjælpe Dig med.

mvh
Kathe Kristensen Rasmussen
4952 Stokkemarke

Sonia Pedersen

Hej Anette og Kathe,   Mange tak for svar.  Jeg haabede at nogen ville dele erfaring in denne anledning.   Der var jo ikke DNA próver den gang... og nu kan det vist nok vaere ligemeget, da vi kun sóger ude af forsknings-lysten.
Jeg skriver maaske et indlaeg for at laere om hvor man sóger faderskabssagene, hvis de er paa nettet

Med venlig hilsen til Jer begge,  Sonia Pedersen.

Egon Hansen

Faddersskabssager hører hjemme i amtsarkiverne( bortset fra i København). og de skal - indtil videre - søges på de respektive landsarkiver.
Mvh Egon

Sonia Pedersen

Hej Egon,  Tak for svar, ogsaa her!   Med venlig hilsen, Sonia Pedersen.