Söker efter giftermål, 1939, Landsarkivet for Nørrejylland, Viborg.

Startet af Bengt B, 09 Nov 2010 - 14:23

Forrige emne - Næste emne

Bengt B

Jag söker efter giftermålet mellan min farfar och min farmor.
De skall ha blivit gifta i Århus rådhus den 1/7 1939.
Min farfar hette Jakob Boysen, 6 aug 1914, och farmor heter Ellen (född Fredriksen), 19 mars 1922.

Jag kontaktade Århus borgerservice och de sade att de förmodligen har en kopia af vigselattesten i Viborg.

Är det någon som kan se om de kan lokalisera deras giftermål?

Bengt

Jeannette Boye

Hej

Jeg slå lige op og kigger for dig
hilsen
Jeannette Boye
Jeannette Boye
email: jeannetteboye@post1.dansknet.dk


Jeannette Boye

Hej
Har været på vores rådhus og se for kunne ikke finde noget på nettet.
Der kunne jeg ikke finde noget men de fortalte mig at alle kirkebøger ikke var
der lige nu,
men de fortalte mig at hvis du kontakter Århus kommune i borgerservice  med de oplkysninger du har kan de hjælpe dig, og ikke mig da jeg ikke er fam.

borgerservice@aarhus.dk

Håber det kan hjælpe dig lidt videre trist jeg ikke kunne gøre mere.
Hilsen Jeannette.
Jeannette Boye
email: jeannetteboye@post1.dansknet.dk

Bengt B

Tack så mycket för hjälpen !

Om du läser min först post här så ser du att jag redan har varit i kontakt med Borgerservice, verkar som om jag blir ledd runt lite. Men det löser sig nog så småningom.

Tack igen.

VH,
Bengt

Jeannette Boye

Hej

Det du skal gøre er at ringe eller sende dem en mail med oplysninger så vil de finde det og derefter sende det pr. mail. til dig.

hilsen
Jeannette.
Jeannette Boye
email: jeannetteboye@post1.dansknet.dk

Lene Fuglsang Majlandt

Hej Bengt.
Oplysningerne findes på Landsarkivet i Viborg.
Hvis ikke du har fået dine ønsker opfyldt inden tirsdag,
skal jeg slå det op for dig.

M.v.h.
Lene

Bengt B

Citat fra: Lene Fuglsang Majlandt Dato 18 Nov 2010 - 09:20
Hej Bengt.
Oplysningerne findes på Landsarkivet i Viborg.
Hvis ikke du har fået dine ønsker opfyldt inden tirsdag,
skal jeg slå det op for dig.

M.v.h.
Lene
Jo, tack, det ville vara vänligt av dig.

Den mail jag fick som svar på min förfrågan till Landsarkivet...
CitatJ.nr. 2010-025924

Kære Bengt Boysen.

I anledning af Deres henvendelse af 9. november 2010 kan vi oplyse, at besvarelsen af Deres forespørgsel vil medføre mere omfattende undersøgelser, end landsarkivet kan påtage sig som tjenstligt arbejde.
Den eneste mulighed, vi derfor har for at hjælpe Dem og de mange andre mennesker, som hvert år søger oplysning om deres slægt, ejendom eller hjemegn, er at yde vor service som vejledning på landsarkivets læsesal. Se åbningstider nederst på siden. Benyttelsen er gratis.
Hvis det ikke er muligt for Dem at komme på landsarkivets læsesal, og hvis De ikke ad anden vej kan få undersøgelsen foretaget, er der mulighed for, at landsarkivet kan formidle kontakt til en privat arkivundersøger, der vil udføre arbejdet mod sædvanligt honorar - f.t. kr. 125,00 pr. time.
Dersom De ønsker en sådan ordning, bedes De fremsende besked herom sammen med de eventuelle yderligere oplysninger, De måtte være i besiddelse af (navne, årstal, datoer eller lignende). Det vil desuden være formålstjenligt både for Dem og arkivundersøgeren, at De opgiver et maksimumbeløb for omkostningerne ved undersøgelsen. Beløbet vil naturligvis kun blive anvendt i den udstrækning, materialet giver grundlag herfor.
Om arbejdets varighed og om mulighederne for et positivt resultat kan landsarkivet ikke på forhånd udtale sig, ligesom undersøgelsen foretages uden ansvar for landsarkivet. Der må påregnes en ekspeditionstid på ca. en måned.

Venlig hilsen
Carsten Thiede
Overassistent


Åbningstider: Tirsdag - lørdag 09.00 - 16.00. Lørdagslukning 2. maj - 31. august
Der er endvidere lukket søn- og helligdage, påskelørdag, lørdag efter St. Bededag, fredag efter Kr. Himmelfartsdag, 1. maj, Grundlovsdag, 23.december - 2. januar samt forudgående lørdag,  hvis denne er sidste åbningsdag før jul

Lene Fuglsang Majlandt

Hej igen Bengt.
Jeg gør det gerne vederlagsfrit.

M.v.h.
Lene

Lene Fuglsang Majlandt


Hej Bengt.
Her kommer så den efterlyste vielse.

Med venlig hilsen

Lene

Århus GF 163 00/7 side 163 nr. 521: Samt GF 163 00/37 side 567:
Jacob Boysen, fisker, Århus født 6/8 1914 i Løgumkloster Landsogn, Tønder amt
Ellen Margrethe Frederiksen, husassistent, Århus  født 19. Marts 1922 i Melby sogn, Odense amt.
Begge opholdsted Fiskergade 58 II.
Bevilling  for bruden til indgåelse af ægteskab trods ung alder, udfærdiget af amtet 14/6 1939 (1a-34) Lysning hos borgmesteren i Århus 14/6, tinglyst15/6. Viet 1/7 1939.