Hjælp til WinFam 6,0

Startet af Niels Aage Specht, 08 Nov 2010 - 16:53

Forrige emne - Næste emne

Niels Aage Specht

Jeg har været nødsaget til at udskifte min gamle PC'er. og brugte Win Fam 6,0 til mine slægtsforskingsdata
Den nye PC'er bruger Windows 7 og jeg er nød til at finde et nyt slægtsforskningsprogram. Men hvordan får jeg mine data overført, idet jeg jo ikke kan lave en gedcom fil. Er der nogen der har et godt råd.  så jeg ikke skal til at taste hele molevitten ind igen. Der er temmelig meget!
Venlig hilsen
Niels  Aage

NB! Det nye Win Fam er temmeligt dyrt i forhold til øvrige programmer. Er der nogen andre programmer, der ligner det??

Eli Lothardt Dahl

Hej Niels Aage

Jeg bruger Brothers Keeper, og jeg kender ikke Win Family, men du kan downloade deres program gratis i 21 dage.

Jeg går ud fra, at du har en sikkerhedskopi, og at den gamle p.c. er færdig.

Herefter  burde du kunne lægge dine aner tilbage i Win Family.

Herefter kan du lave en gedcom, som du kan bruge til dit nye program.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Henrik Poulsen

Jeg skal lige forstå spørgsmålet korrekt.

Din gamle maskine virker ikke mere ...? og derfor har du købt en ny. Ligger alle dine WinFam data på den gamle maskine eller har du backup?

Er det et spørgsmål om at få overført dine data fra den gamle harddisk til den nye?

Prøv lige at beskriv dit problem lidt nærmere. Jeg anbefaler iøvrigt Family Tree Builder. Her har du altid on-line backup af data via hjemmeside.

Programmet er 100% gratis hvis du har mindre end 250 personer i dit stamtræ, men det lyder ikke sådan. Så du skal bruge et premium abonnement som koster ned til kr. 340,- årligt incl. hjemmeside, serverplads og on-line backup.

Anne Mortensen

Jeg har ikke nogle gode råd, men kan berette om en oplevelse.

Havde Winfamily og skiftede min gamle PC ud til Windows 7.
Havde hele slægtsprogrammet på UBS.
Intet kunne overføres uanset hvad og hvem jeg talte med - aner ikke grunden.

Købte Legacy og heldigvis var alle mine aner printet ud - så det var bare at begynde fra en ende af og skrive alt ind i Legacy.
Har absolut, trods alt skrivearbejdet, ikke fortrudt jeg nu har Legacy.
Dog har jeg mistet nogle af de sidste oplysninger jeg havde fundet, da jeg blev lidt "sløset" med at printe ud - dette "sløseri" gentager jeg ikke.

Skal man tale om noget positivt så fik jeg øje på nogle aner der havde ligge stille i nogen tid og som kom på banen igen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Møller

Hej

Prøv Legacy jeg tror ikke du bliver skuffet.
Jeg brugte også  winfamily før men var ikke tilfreds med det.
Og det gælder alle programmer husk at tage backup.
Hvis du har en backup fil kan en venlig sjæl måske ligge det ind Winfamily og derefter expotere end gedcom fil der så kan læses af Legacy.
Men selv om det lykkes er det ikke helt sikkert at du får noter med det havde jeg problemer med.
Venlig Hilsen

Bjarne Møller 8220 Brabrand

Ove Steen Hansen

Send filen fra WinFamily til mig på prominent(a)prominentdata.dk, så skal jeg lave en gedcom-fil til dig.
Venlig hilsen
Ove Steen Hansen

Niels Aage Specht

Mange tak for indlæggene til min forespørgsel. Jeg har stadig min gamle Pc'er i behold, men den er meget, meget længe om det,  dels i opstart men også i brug. Derfor så  jeg mig nødsaget til at udskifte den. Tak til Ove Steen Hansen. Jeg skriver snarest til dig
Venligste hilsener
Niels Aage