Kield Tverskov og Theresia Sophia Bech's død, Sorø 1784, hvor findes de?

Startet af Leif Sommerdal, 28 Nov 2011 - 16:17

Forrige emne - Næste emne

Leif Sommerdal

I Sorø, Alsted, Sorø 1780-1800, som er et uddrag af Sorø kirkes regnskab finder jeg 2 døde børn på opslag 5, hvor Forpagter Bech fra Sorø Lille Ladegård mister børn den 1. og 8 august.

Jeg kan ikke finde de tilsvarende registreringer i KB 1777-1798.
Er der andre der kan?
Jeg forventer at det er de 2 i overskriften
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Lillian Møller Pavlovic

Hej Leif!
Jeg kan ikke give nogen beviser, men jeg tror, at det må være Theresia Sofia Bech, der bliver begravet 7. september 1781. Det er opslag 5 i KB 1781-82. I hvert fald havde Giert Bech, så vidt jeg har set, ikke flere små pigebørn. Catharina Maria (født 1776), Juditha Augusta (født 1772 og Friderica Christiana (født 1768) bliver i hvert fald alle voksne.

Det er nok også Kield Tverskov Bech, der er den ene af de to døde - jeg ved ikke lige, hvem den anden er, da både Diderich (født 1775), Wolff (født 1778), Johan (født 1779) og Frederich (født 1782) stadig er i live i 1787.

Må jeg være så nysgerrig og spørge dig om, hvem i Bech slægten du arbejder med. Jeg har haft næsen lidt nede i den slægt :)

Venlig hilsen
Lillian

Leif Sommerdal

Hej Lillien,

Jeg er lettere forvirret nu.

Jeg kan heller ikke gøre rede for datteren Friderike Christiane, døbt 22 april 1767 i Pederborg 1758-1816 opslag 15, så hun kunne jo også være død. Jeg har ikke kunnet finde hende i FT-1787 - og jeg har heller ikke fundet hende død.

Den gode nyhed er, at jeg tager på LAK i eftermiddag, så må mikrofilmene give svaret.

Begravelsen den 7. september 1781 må være den, der blev betalt for den 6. september s.å. Sorø 1780-1800 opslag 3

Det er Peter Bech, f.1769, jeg forfølger, som er ane til mine børns mor - og i øvrigt også til en 2. fætter til hende, som jeg er kommet i kontakt med i Australien
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Lillian Møller Pavlovic

Hej Leif!
Har sendt dig en personlig besked.
Venlig hilsen
Lillian

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jette Mejnertsen


Hej Leif.

Da jeg også arbejder med en Bech, hun kan rent aldersmæssigt, være en faster til din Peter Bech, vil jeg høre, om du kender hans forældre, for så kan jeg måske se lidt på den familie.

Jeg kredser hele tiden omkring kendte Bechèr, men mangler forbindelsen, men jeg ved, at den er der.

mvh
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse

Leif Sommerdal

Hej Jette,

Jamen - dem kender jeg da godt.
Hvem skulle tanten da være?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jette Mejnertsen


Hej Leif.

Hun hedder Anne Marie Sofie Bech f. omk. 1743.

Jeg har ledt lidt i din slægt, tror jeg da, og hvis det er bager Oluf Pedersen Bech og Magdalene Rasmusdatter fra Horsens, er min Ane ikke nævnt i Magdalenes skifte i 1749 (Brejl). Der hedder pigen Anne Cathrine.

mvh Jette

Leif Sommerdal

Hej Jette,

Det er nok en anden gren (eller skulle man siger et andet løb) af Bech'en.  ;)

Min Peter Bech er søn af Giert (Gert) Bech, f. ca 1736 formetlig i Tullebølle, Langeland og Anna Margrethe Sigvart, f. 11 april 1742 i Østofte.

Jeg tror ikke, at de er nært beslægtede.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jette Mejnertsen


Hej Leif.

Jeg starter forfra. Sådan er det bare med den dame.

mvh Jette

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)



Leif Sommerdal

Hej Anne,

Det var da en god og informativ tråd.
Den må jeg gennemgå i fred og ro.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)



Jette Mejnertsen

Hej Leif.

Tak (hvis det var mig du mente), men du skal ikke bruge meget krudt på hende, hun er for irriterende. Jeg har tidligere haft indlæg om hende, og nu er jeg bange for at ændre din tråd.

Hun hedder Anne Marie Sofie Bech f. omk. 1743.

Hun dør 1804 i Stigs Bjergby.
Hun bliver gift i Ølstykke kirke i 1769 med degnen, hvis bror var præst i Ølstykke.
Min nuværende teori er, at hun kan være i familie med denne præsts svigerfamilie.

Hun er her.

Sorø, Alsted, Pedersborg, Pedersborg, , 3, FT-1787
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jochum Zarthe Adolph 43  Gift Hosbonde Sogne-Degn 
Anne Marie Bech 45  Gift Madmoder   
Mette Laurence 17  Ugift Datter [Jochum Zarthe Adolph & Anne Marie Bech]   
Christence Johanne 13  Ugift Datter [Jochum Zarthe Adolph & Anne Marie Bech]   
Anne Marie 10  Ugift Datter [Jochum Zarthe Adolph & Anne Marie Bech]   
Ole Bech 6  Ugift begge Sønner [Jochum Zarthe Adolph & Anne Marie Bech] Tvillinger 
Christen 6  Ugift begge Sønner [Jochum Zarthe Adolph & Anne Marie Bech] Tvillinger 
Jens Christensen 54  Enkemand Tieneste Karl   
Axel Pedersen 19  Ugift Dreng   
Anne Sørensdatter 30  Ugift Pige   
Anne Marie Christensdatter 23  Ugift Pige   

--------------------------------------------------------------------------------
FT 1801
Soroe, Alsted, Pedersborg, Pedersborg By [Pedersborg], , 2, FT-1801
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jochum Zarth Adolf 57  Gift   
Anne Marie Beck 59  Gift   
Anne Catrine Johansdatter 69  Gift   
Zartine Marie Lassen 3  Ugift   ( barnebarn fra Undløse)
Christen Pedersen 22  Ugift   
Anne Kirst. Zachariædatter 16  Ugift 


mvh Jette