Personregistrering, hvordan gør man?

Startet af Trine Nielsen, 02 Dec 2011 - 11:59

Forrige emne - Næste emne

Trine Nielsen

Jeg har fornyligt fundet ud af at min morfar havde en til søster (samme forældre, forældre blev skilt efter) og jeg vil virkelig gerne vide hvad der skete med hende. Men da hun er født i København 1925, har jeg meget svært ved at finde både hende og hendes mor (min oldemor). Derfor tænkte jeg at jeg kunne bruge person registeret, for jeg har hørt man kan betale 57 kr. og få at vide om de er døde og deres tidligere bopæle.

MEN, jeg er faret vild i alle de links der er om det og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal ansøge om oplysningerne, jeg finder hele tiden links til at finde oplysninger om mig selv og ikke om andre. Jeg har søgt inde på Københavns kommune (de er begge født der), men kan ikke ummiddelbart finde det.

Er der en der er sød at linke mig hele vejen til det rigtige sted?

Anne Mortensen

https://www.borger.dk/Emner/samfund-og-rettigheder/folkeregister-og-cpr/Sider/det-centrale-personregister-cpr.aspx
-------------------
Er personen i live efter  1968 og har fået et CPRnr. ?
-------------------
Gem linket under Favoritter.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Trine Nielsen

Hej Anne,

Ja den link er så langt som jeg selv kom:

Oplysninger fra cpr om andre

Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 57 kr. (2011)

Problemet er HVOR henvender jeg mig for at få oplysningerne? Jeg har kigget på Københavns kommunes side og kan ikke finde en adresse eller tlf nummer.

Jeg har kun deres fødselsdatoer, jeg har ingen ide om søsteren eller moderen levede til efter 1968, det er derfor jeg gerne vil have et link/adresse eller tlf nummer så jeg kan få det oplyst.

Anne Marie Holck

Hvis du har vedkommendes fulde navn og fødselsdato, så kan du henvende dig til din egen kommune (forudsat, at vedkommende levede efter CPR-registret blev oprettet).

Trine Nielsen

Så man skal kontakte Borgerservice i egen kommune?

Jens Thomassen

Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark


Anne Mortensen

Så man skal kontakte Borgerservice i egen kommune?

Nej - jeg mener man gå til hvilket som helst folkeregister/Borgerservice i Danmark.

Hvis du er i tvivl - ring

Hjælp til at finde information eller selvbetjening på borger.dk, ring på telefon 7010 1881. Telefonen er åben ma-on 9-11.30 og 12.15-16, to 11-11.30 og 12.15-16 samt fr 9-11.30 og 12.15-16.


Bor du i København er der Borgerservice på flere adresser.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Marie Holck

Citat fra: Trine Nielsen Dato 02 Dec 2011 - 13:43
Så man skal kontakte Borgerservice i egen kommune?

Ja, det kan man - og det er vel i de fleste tilfælde det nemmeste.

Inger Buchard

Må jeg bede nogen i tråden om at checke, om opslaget i DIS-Wiki http://wiki.dis-danmark.dk/index.php?title=CPR-register er korrekt?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Trine Nielsen

Tak for svarene! At finde siderne kunne man google sig til, det var precist hvor man skulle henvende sig at jeg var i tvivl om.

Og linket virker fint Inger, dog en lille fejl:

Ved henvendelse til et hvilket som folkeregister (Borgerservice) kan man få følgende omlysninger om andre end sig selv:

Mangler 'helst' efter som?

Inger Buchard

#11
Tak Trine - som bekendt kan man/jeg ikke korrekturlæse sine/mine egne tekster.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki