Udvandret til Australien 1920

Startet af Jette Mejnertsen, 28 Nov 2011 - 11:45

Forrige emne - Næste emne

Jette Mejnertsen


Jeg ved snart ikke, hvor jeg skal placere dette ønske om hjælp, men nu prøver jeg her, for det er jo et opslag.

Det drejer sig om en udvandring til Australien i 1920.

Jeg kender ruten, men ønsker hjælp til at søge, fordi jeg på den måde måske kan få oplyst hendes fødested og fødselsdata.

Parret er Mads Frimand Hansen f. 21.5.1893 i Skårup sogn og hans hustru

Martha Hansen, født Jensen,  f.? måske i Hjørring.

De rejser fra London med skibet Borda via Capetown og Durban. De ankom til Melbourne den 6 august 1920.

Håber, at nogen vil være så venlig at hjælpe mig.

Venlig hilsen

Jette Mejnertsen
4340 Tølløse

Mette Lund

Hej Jette

Jeg flytter dit indlæg til AneEfterlysning, da Hjælp til opslag er beregnet til at bede om hjælp til specifikke opslag:

"Her kan slægtsforskere søge og tilbyde hjælp til opslag på arkiver, i bøger, opslagsværker og databaser, såvel danske som udenlandske."

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Jette Mejnertsen


Fint, jeg var som nævnt også i tvivl.

mvh Jette

Jette Mejnertsen


Hej Hans Poulsen.

Tak for dine anstrengelser (mail). Nu ved jeg jo ikke,hvordan det går for sig i Australien, men måske    det er en hjælp at vide, at Martha døde den 28.1.1923 og blev begravet på  Hamilton kirkegård, Victoria,Australien.

mvh Jette

Hans Poulsen



Hej Jette

I første omgang vil jeg afvente og se, hvad min australske slægtning skriver tilbage. Hun er meget højt oppe i årene, svarer muligvis først om nogle dage, men er til at stole på.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jette Mejnertsen


Hej Hans.

Det har ingen hast, jeg er bare taknemlig. Glipper det, går det nok også.

mvh Jette

Hans Poulsen



Hej Jette

Min australske slægtning har svaret, og jeg har videresendt hendes oplysninger til dig i en e-mail.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jette Mejnertsen


Hej Hans.

Det var sandeligt hurtigt. Jeg fik da rettet dødsåret,   fik en alder og et mellemnavn, så jeg er tilfreds.

Vil du takke din bekendte fra mig - og også en tak til dig.

I familien går der snak om, at Martha var lærerdatter fra Hjørring, det kan være rigtigt, men så er hun ikke født der.

Hun må nu hvile i fred.

mvh Jette

Jette Mejnertsen


Hej Hans.

Har sendt en mail til dig.

mvh Jette