Søren Madsen/Mariane Hansdatter, Tersløse sogn, start 1800-tallet

Startet af Lars Krüth, 20 Nov 2011 - 14:25

Forrige emne - Næste emne

Lars Krüth

Leder efter aner til Søren Madsen og Mariane Hansdatter.

Søren Madsen født 1805 i Munke Bjergby sogn.

Mariane Hansdatter født ca 1807 i Tersløse sogn, død 15/6 1879 i Skellebjerg sogn.

Har i folketællinger 1845 - 1870 fundet dem i Skellebjerg sogn, de har fået børnene Ane Sophie (ca 1840), Mads Peter (1842-1918), Karen Marie (ca 1846) og Maren Kirstine (ca 1850).

Har fundet Søren Madsen konfirmeret i Tersløse sogn 1819, her står forældrene angivet til Mads Sørensen og An(n)e Larsdatter. Samme forældre angives ved hans fødsel i Munke Bjergby, 17. marts 1805.
Har ledt efter Mariane Hansdatter i KB for Tersløse sogn, men finder hende ikke.

Herudover har jeg på nettet fundet hvad jeg håber er familie til Søren Madsen

http://aabo-web.dk/getperson.php?personID=I3231&tree=1

Det passer tidsmæssigt med forældrenes navn og bopæl. Desværre har jeg ikke noget sted kunnet forbinde min Søren Madsen til den familie.

Håber nogen kan hjælpe mig videre.

Venlig hilsen

Lars Krüth

Judith Olsen

Hej Lars

Jeg tror, at jeg har fundet Marianes dåb:

KB Tersløse 1792-1815, opslag 39, nederst
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Lars Krüth

Hej Judith.

Det ser ud til at være hende, ved ikke hvordan jeg lige har overset det, teksten er jo for en gangs skyld læselig ;)

Hvor meget kender du til hende? Har du forsket i familien? Læser det som at hendes far hedder Hans Frederiksen/Frideriksen. Har fundet et ægteskab med en Hans Frideriksen og Johanne Nielsdatter i samme KB, opslag 76 øverst til venstre. Ved du om det er samme Hans? Har desuden fundet en familien Frideriksen (synes jeg at der står) i Tersløse sogn, FT 1801, opslag 5. Her ses en søn Hans på 17 år, så det ville passe fint med giftemål 5-6 år senere. Kender du noget til dem?

Lars.

Judith Olsen

Hej Lars

Jeg kender slet ikke til familien  :)

Tjekkede bare kirkebogen og bingo, der var hun.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Lars Krüth

Under alle omstændigheder, så tak for hjælpen. Skulle åbenbart bare bruge et par friske øjne.

God søndag.