Skilsmisse

Startet af Natasha Meyer, 19 Nov 2011 - 19:48

Forrige emne - Næste emne

Natasha Meyer

Jeg ved, at to af mine forfædre :-) var blevet skilt(jeg har fundet konen i FT1901, hvor hun står som fraskilt). Men jeg ved også, at deres sidste barn var født i ægteskabet, i 1892. Det betyder selvfølgelig, at de blev skilt mellem 1892 og 1901. Men jeg har ingen ide, om de blev skilt ved bevilling eller dom. Hvor kan jeg finde information om deres skilsmisse, hvordan kan jeg opspore det?
På forhånd tak

Jesper Skov

Overøvrigheden i det amt, hvor ansøgeren bor.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Natasha Meyer

De boede i København. Jeg tænkte at søge i Overpræsidiums... men det er lige som at søge nål i stak hø

Jesper Skov

Hvis det er i staden København så er det Overpræsidiet, hvis det er oplandet, er det Københavns Amt.

Hvis du vil have mere hjælp, må du skrive deres navne osv.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Natasha Meyer

Ja, tak. Maren Marie Nielsdatter og Ole Pedersen. De blev gift 25/3-1870 i Kirke Såby. Deres sidste barn Karoline Marie er født 15/4-1892, Skt Matthæus kirke. Maren Marie står som skilt i FT 1901, Dannebrogade 47, bagbygningen, opgang B??, stuen.

Jesper Skov

Er du sikker på, de er skilt?

I FT-1901, København, Dannebrogsgade 47, opslag 118, står hun som "forladt". Det samme gør i øvrigt en logerende, Christen Jensen.

I FT-1906, København, Dannebrogsgade 47, opslag 140, står hun som enke, hvilket Christen Jensen også gør.

Hvis du har en kilde, hvor det explicit står, at de er skilt, så er de det nok, men ellers kan det være, han blot har forladt hende (gået en dag og aldrig vendt tilbage).


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Natasha Meyer

Det kan godt være at du har ret, fordi jeg troede at der står fraskilt i FT1901...