Søren Andersen 24.12.1817 Almind, Viborg

Startet af Kirsten Søndergaard, 07 Nov 2010 - 17:15

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Søndergaard

Er der nogen, der kan hjælpe mig med efterkommere af Søren Andersen født 24. december 1817 i Almind, Viborg og Marie Kirstine Kristensdatter født 19.3. 1823. De blev gift i 1850.
Deres børn: Jens Sørensen født 30.4.1854 boede  på Axeltorv 16 III,  København
Maren Sørensen født 16.3.1856
Anders Christian Sørensen født den 7.3. 1858
Ane Johanne Sørensen født 18.3. 1864
Søren Sørensen født 1.2. 1868 boede i Varde (Var min farfar)
Karen Kirstine Sørensen født 11.6. 1869
Nogle af disse børn boede i ØstJylland -  på Kolding/Vejle kanten?
Der må være en del efterkommere, og jeg vil blive glad for at høre fra en af disse.
Med venlig hilsen
Kirsten Søndergaard
Esbjerg
krs@esenet.dk

Hans Poulsen



Hej Kirsten

"..Der må være en del efterkommere, og jeg vil blive glad for at høre fra en af disse..".

Du skal være mere end almindelig heldig, hvis dit indlæg læses af en efterkommer.

Du bliver nok nødt til at arbejde dig langsomt ind på familien i håb om, at du ad anden vej kommer i kontakt med efterslægten.

- Begynd med at finde børnenes konfirmationer
- Gå videre og se, om du kan finde deres vielser - og om der kommer børn
- For sønnernes vedkommende kan du muligvis finde brugbare oplysninger i lægdsrullen
- Gør flittigt brug af folketællingerne, efterhånden som du arbejder dig frem
- Notér kildestederne med amt, herred, sogn, tidsinterval og opslagsnumre.

Måske får du behov for senere igen at spørge, og da letter det, at kilderne er angivet på rette måde

Venlig hilsen
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inger Toudal

#2
Hej Kirsten

Du ville nok gøre dig selv en tjeneste ved at oplyse, hvor Sørens og Marie Kirstines børn er født.


Mht. Jens Sørensen, er det måske ham her i Københavns Politis registerblade:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1906821&limitstart=0

og

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1464185&limitstart=0

Han er gift med Eilertine, født i Aalborg 3/7 1860, og har en søn Eiler, der ifølge registerbladet for 1895-1897 er født 9/4 1884.

Adressen 1/5 1913 er Gammel Torv 16 III.


Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kirsten Søndergaard

Tak for jeres svar. Jeg ved godt at det er som at finde en nål i en høstak, men jeg håber jo... ;)
Til Inger Toudal Det er den rigtige Jens Sørensen, der var fabrikant og boede Gl.Torv 16 i København. Han havde nemlig en søn der hed Eiler - flot du fandt det. Jeg leder videre..............
mvh
Kirsten Søndergaard