Ane Kirstine Jeppesdatter født 21. juli 1835 på Fejø - flere spørgsmål

Startet af Sannie Terese Burén, 07 Nov 2010 - 12:06

Forrige emne - Næste emne

Sannie Terese Burén

Nå, så ramte jeg "muren" igen og håber nogen her kan hjælpe mig videre  :)

Jeg mangler nogle oplysninger om Ane Kirstine Jeppesdatter og ikke mindst hendes familie – både bagud og fremad.

Hun blev født 21. Juli 1835 på Fejø (KB Maribo/Fejø 1830-1837 opslag 91, no. 13)
Forældre: Jeppe Pedersen og Ellen Margrethe Andersdatter i Vesterby

Hendes far Jeppe Pedersen kan jeg finde i FT 1801, Maribo, Fejø, Westerby, som barn, 7 år, forældrene er Peder Larsen Lærke og Kirsten Nielsdatter.

Derefter kan jeg ikke finde hverken ham, Ellen Margrethe Andersdatter eller Ane Kirstine Jeppesdatter nogen steder før i 1873 da Ane Kirstine gifter sig:

KB 1865-1884 Løjtofte, opslag 80, no. 4, vielse
Ungkarl Anders Henriksen ?? i St. Løjtofte, f. i Rolykke 5. Dec. 1823, søn af Henrik Hansen og hustru Kristiane ?? 29/6 konf. Nakskov 38 Dato?
Ugift Ane Kirstine Jeppesen i ?? f. i Vesterby på Fejø 21. Juli 1835 (datter af) Jeppe Pedersen og Hustru Ellen Margrethe ? døbt 27/9 35, ? 16/2 36, konf. 1850
Forlovere: Niels Andersen
...
Ane Kirstine optræder to år efter i KB som mor til konfirmanden Peder Jeppesen Hansen:

KB 1865-1884 Løjtofte, opslag 60, Konfirmation
Peder Jeppesen Hansen, St. Løjtofte
Søn af ugifte Ane Kirstine Jeppesen og udlagt barnefader Ungkarl Johan Hansen ??, født i Halsted 13. Oktober 1861, døbt den 3. November s.å.

Som det fremgår af opslaget blev Peder Jeppesen Hansen født i Halsted – men han er ikke at finde i KB. Han optræder igen i FT 1880:

Maribo, Lollands Nørre, Herredskirke, Løitofte by, Herredskirke sogn, Lollands Nørre herred, Maribo Amt, En gård "Gamnseleje", 1, FT-1880, C9894
Peter Jeppe Hansen 18 ugift, tjenestedreng, Halsted Sogn, Maribo Amt

Det er på "Gammeleje" at han møder den svenske ungmø Anna Maria Andersdatter, som jeg tidligere har haft et opslag om her på siden. De to bliver gift i Løjtofte i 1883 (1879-1891, opslag 5, 1883 5.)

Hele familien finder jeg i FT 1890, Maribo amt, Løjtofte sogn, opslag 16,
Lille Løjtofte, Hus 11,
Ane Kirstine Henriksen, 54 år, født på Fejø
Peter Jeppe Hansen, 27 år, født i Løjtofte
Anna Marie Hansen, 26 år, født i Sverige
Anders Gustav Hansen, 5 år, født i Løjtofte
Paula Kirstine Kristiane Hansen, 3 år, født i Løjtofte

Anders Henriksen er død 65 år gammel den 5. Januar 1889 i flg. KB Løjtofte, 1872-1891 /Døde, opslag 10

Hvor er Peder Jeppe(sen) Hansen i FT 1870 og hvor blev han født i 1861? 

Hvor er Ane Kirstine Jeppesen (og hendes forældre) fra fødslen i 1835 på Fejø og frem til 1873, hvor hun bliver gift i Løjtofte?

Hvor er familien efter 1890?

Hvor og hvornår dør Jeppe Pedersen og Ellen Margrethe Andersdatter, Ane Kirstine Henriksen f. Jeppesen, Peder Jeppe(sen) Hansen, Anna Maria Hansen f. Andersdotter?

På forhånd tak for hjælpen  :)
Sannie

Egon Sørensen

Hej Sannie!


Mon ikke det er Kirstine i 1845.


Samtlige personer i husstanden

maribo, Fuglse, Fejø, Vesterbye, et Huus, 17, FT-1845, A4065
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Lauritz Carl Linde 26  gift  Huuseier Dagleier Kjøbenhavn
Ane Magrethe Pedersen 25  gift  Hans Kone her i Sognet
Bodil Bennediite Henriette Linde 1  ugift  Deres Barn her i Sognet
Jeppe Pedersen 53  gift  Indsidder Dagleier, nyder Almisse her i Sognet
Ellen Magrethe Andersen 48  gift  Hans Kone Halsted Sogn, Maribo Amt
Kirstine Jeppesen 10  ugift  Deres Børn her i Sognet
Ida Cathrine Marie Jeppesen 7  ugift  Deres Børn her i Sognet


MVH.

Egon Sørensen

Sannie Terese Burén

Hej Egon

Jo, sørme! ;-)

Og ved at søge på søsteren fandt jeg på DDD:

maribo, Fuglse, Fejø, Westerbye, et Huus, 162-F2, FT-1850, B9413
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ellen Magrethe Andersen 52  Enke  Almisselem Halsted S: M: A:
Ane Kirstine Jeppesen 15  Ugift  hendes Børn [Ellen Magrethe Andersen] Fejøe
Ida Cathrine Marie Jeppesen 12  Ugift  hendes Børn [Ellen Magrethe Andersen] Fejøe

Mærkeligt, at den ikke er kommet op, når jeg har søgt på de andre navne!?

Sannie

Egon Sørensen

Hejsa Sannie!


Det er nok Jeppe Pedersen der dør på Fejø i 1846 opslag129.

Men Ane Kirstines søn Peder Jeppesen Hansen mon han er glemt i KB eller er jeg bare lidt blind.


Mvh.

Egon

Flemming A. Aasklint


>KB 1865-1884 Løjtofte, opslag 60, Konfirmation
>Peder Jeppesen Hansen, St. Løjtofte
>Søn af ugifte Ane Kirstine Jeppesen og udlagt barnefader Ungkarl Johan Hansen ??, født i Halsted 13. >Oktober 1861, døbt den 3. November s.å.

>Som det fremgår af opslaget blev Peder Jeppesen Hansen født i Halsted – men han er ikke at finde i KB. >Han optræder igen i FT 1880:

Hans dåb findes her:

Halsted Sogn
1827-1866
Opslag 35
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Egon Sørensen

Hej Sannie!

Vi må råbe på de højere magter nu.

Der er jo selvfølgelig en højre side i kirkebogen.


Mvh.

Egon

Inge-Lise Trampedach

Der er en del om familien hos Tom Stryhn: http://tom-stryhn.com, søg på hendes navn, du skal registreres for at kunne søge.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Sannie Terese Burén

Ahrjj, hold da op, Flemming! Jeg tror mindst jeg har været inde på den side i KB 10 gange uden at opdage, at der også var en side to! I det mindste var jeg i godt selskab med Egon  ;D
Tak for dén lille spidsfindige opdagelse!

Inge-Lise - Tak for tippet med tom-stryhn! Har fundet en del om familien bagud og fik i den forbindelse lige opklaret, hvordan familienavnet "Lerche" kom ind i min familie, så tusind tak!

Det meste er hermed opklaret ...

Kunne dog stadig godt tænke mig at finde Peder Jeppe(sen) Hansen og Ane Kirstine Henriksen f. Jeppesdatter i folketællingen i 1870 samt deres og Anna Maria Hansen f. Andersdotters død.

Nogen bud på dette? KB Løjtofte er ikke indtastet så langt frem endnu ... Måske må jeg bare en tur på arkivet ;-)

De bedste hilsner
Sannie

PS tom-stryhn har ikke noget om Ane Kirstine Jeppesdatter efter hendes giftemål etc.  og intet om sønnen og dennes familie, så der bliver noget at tilføje når jeg får alle brikkerne på plads ;-)

Egon Sørensen

God aften Sannie!


Ja! Det var rigtig eftermiddagshygge for os.

Hvis jeg tyder det rigtig, så er en af fadderne ved Peter Jeppes dåb fra Nakskov,

måske er han der, men der er mange opslag, men han kan jo også være tjenestedreng

i et nabosogn, der er nok kun at lede efter ham.

Han kan jo også opholde sig sammen med moderen.

Ellen Margrethe Andersdatter dør på Fejø 1859 opslag 246 nr. 6


Mvh.

Egon Sørensen