Tekst hopper - kan ikke se markering.

Startet af Anne Mortensen , 30 Sep 2010 - 16:24

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Hej

Har lige besvaret et indlæg under Aneefterlysning fra Anna Sofie Hagen.

Problemet her er, at når det bliver et længere indlæg begynder teksten at hoppe, hvis man forsøger at markere for at slette da kører indlægget længere op i teksten og man kan ikke se hvad man har markeret - der bliver faktisk markeret mere end det man ønsker.

Det er heller ikke muligt, at redigere i oplysningerne fra FS - streger - mellemrum o.s.v.
uden at man ryger længere op i teksten og ikke kan se hvad man er i færd med at slette.
At redigere i teksten fra FS mener jeg var et ønske omtalt på "gamle" DIS for ikke at oplysningerne skulle fylde for meget.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jørn Christiansen

Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Anne Mortensen

Her har jeg kopieret svaret på det nævnte link:

Prøv at klikke på ikonet til højre for browseren.

Den "lap papir" der er revet over. (lige før de grønne opdateringspile)


Hvor ser jeg disse pile og "lap papir"   ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jens Thomassen

#3
Hej Anne

Hvis du bruger Internet Explorer version 8 findes symbolet lige
efter den linie/ramme, hvor du taster WEB adresserne. Øverste højre hjørne.

Hilsen

Jens Thomassen
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Peter Bøjesen Jensen

Hej Jens
Jeg har nu heller ingen grønne pile eller itu-revet papir. Jeg bruger explorer 8, har 2 blå pile og et rødt kryds.
Ville prøve at vedhæfte et skærmprint, men det kunne jeg ikke lige få til at virke.
Når jeg sætter et skærmprint ind i et word-dok. bliver filen for stor.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Jens Thomassen

#5
Hej Peter

Jeg kan nu se at symbolet kun bliver bliver vist med følgende opsætning:

Funktioner - Indstilling for Kompatibilitetsvisning.

Deaktiveret  "Vis websteder i kompatibilitetsvisning".

Hvis jeg aktiverer "Vis websteder i kompatibilitetsvisning" forsvinder symbolet "itu reven papir".!

Det er altsammen nærmere forklaret under HJÆLP. Søg på "kompatibel visning".

Hilsen

Jens
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Peter Bøjesen Jensen

ok.
så fandt jeg ud af det og blev så meget klogere :D
takker
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Anne Mortensen

Tak for svar.

Nu har jeg fundet "itureven papir" og blå pile - trykket og så må jeg jo se om det er blevet OK næste gang jeg skriver et langt indlæg og har brug for at markere for at slette eller redigere.

Er ikke blevet klogere, hellere ikke efter Jens Thomassen forklaring, kan ikke helt forstå, at det kan fungere i gamle DIS og ikke her.
Men jeg kan ikke laste nogen for at jeg ikke kender til udtrykkene der bliver brug - Kompatibilitetsvisning  ???


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Det er et problem der opstår i visse versioner af Internet Explorer, når der skrives / indsættes lange tekster.

Løsningen (eller ihvertfald en forløbig her og nu løsning) er at køre browseren i "Kompatibilitetsvisning". Til gengæld synes jeg, at resten af siden ser herrens ud i IE når man bruger den funktion.

I Firefox og Chrome kan jeg ikke genskabe problemet, har lige prøvet med tekster på op til 695 linjer.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Anne Mortensen

Tak for svar.

"Ser herrens ud"  - jeg afventer tingenes tilstand.
Ønsker ikke at "rode" for meget ved PC uden det er strengt nødvendigt.

2 dage med time lange samtaler med Bankernes hotline fordi jeg ikke kunne komme på min netbank  efter flere år med Internet Explore og måtte tilsidst acceptere af få installeret Mozilla Firefox for at se "formuen" igen - sidder stadig i "rygraden".
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770