Kraks vejviser København - Julius Meyer

Startet af Cay-Erik Geipel, 12 Nov 2011 - 17:45

Forrige emne - Næste emne

Cay-Erik Geipel

Hej

jeg har forgæves prøvet at finde Julius Christian Fredrik Meyer i vejviseren 1885. Ifølge ft 1885 bor familien i Møntergade 2, men jeg kan ikke finde ham.
Det er nu især de efterfølgende år jeg gerne vil finde ham, fordi jeg formoder han er død mellem 1885 (ft) og 1893 (begyndelsen af politiets registerblade).
Takker for enhver hjælp.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Anne Mortensen

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1949172&limitstart=0

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1600825&limitstart=0
------------------------------
http://www.fogsgaard.org/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=18&lang=da#

Landsarkivets løbenr.: M   2546

Nicoline Cathrine Meyer
enke
Født: 10-10-1827     Fødested: Thisted   
Død:  18-11-1897     Adresse ved død:   Blegdamsvej   114, 3
Ingen ægtefælle registreret.
------------------------------------

Har du ovenstående oplysninger ?
Har du fundet sønnen Johannes konf. i ca. 1887.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Cay-Erik Geipel

Tak for umagen Anne, men de oplysninger kendte jeg. Dog ikke sønnens konfirmation. I hvilket sogn fandt du ham ? Det kunne  jo igen indskrænke det tidsrum jeg skal lede i . Jeg har nemlig tabt sporet af familien efter 1885.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Anne Mortensen

Jeg har ikke fundet sønnens konf. - jeg spurgte dig.

I hvilke kirkebøger har du søgt hans død ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Cay-Erik Geipel

#4
Hej Anne

dine links til politiets registerblade virkede ikke. Jeg gik ud fra, at det var de to blade ang. Nicoline Meyer du havde fundet - dem har jeg.
Jeg selv har indtil nu ledt efter Julius død i Trinitatis, Helligånd, Frederiks tyske (Julius er født i Neumünster) og Holmens - 1891.
Og den Nicoline som er død 1897 er ikke den rigtige - min er død 1912 (Meyer født Jensby).

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Anne Mortensen

Links virker hertil morgen - der var noget galt med Pol.reg. i går aftes - meget lang svaretid og nogle gange kom man ikke igennem.

At det ikke er den rigtige Nicoline anede mig, men du havde jo ikke oplyst hendes føde-efternavn.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Cay-Erik Geipel

Hej Anne

tak igen. Nu virkede politiets registerblade . De to gange Nicoline Meyer er den rigtige, dem havde jeg ogsaa fundet. Men der er stadig et "hul" fra 1885-ca. 1893 og igen fra 1895-1897 hvor jeg ikke ved hvor familien boede. Det havde jeg haabet at finde ud af med Kraks vejviser fordi det nok er i den tid Julius Meyer doede. Hustruen Nicoline Cathrine foedt Jensby doede 1912.
Saa vidt jeg kan se i vejviserne er der alfabetisk raekkefoelge men indenfor det samme navn sorteres efter erhverv. Det er lidt forvirrende og derfor har jeg indtil nu ikke fundet dem.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de