Løst. Wimmer og Hyltoft familien. kan nogen hjælpe

Startet af Birgit Hyltoft, 06 Nov 2010 - 06:09

Forrige emne - Næste emne

Birgit Hyltoft

Hej
Jeg søger Johanne Margrethe Wimmer, hun er født  marts 1946 i Slesvig, hun dør i ca 1914
Hun var gift med
Asmus Christian Reinholdt Hyltoft. der blev født. 20 april 1837 i Helligåndskirkens sogn.
De bliver skilt i ml. år 1881-89.
A.C.R.Hyltoft dør i 17 okt. 1912 i Randers skt. morten.
Jeg er ikke helt sikker på at hun er født i Slesvig da hendes andre søskende bliver født i danmark, kun de 5 ældste bliver dog født i Norge, de resterende 5 bliver født i Danmark,
J.M.Wimmer og A.C.R.Hyltoft får deres første barn en datter i 9 nov 1862 i Nykøbing falster, barnet bliver døbt i 1863 i Maribo, jeg ønsker at vide hvor de er blevet gift.
Hvor J.M.Wimmer bliver født samt konfirmeret og død.
Hendes Forældre var Christiane Margrethe Bromann og Mathias Wimmer. gift i Køge d. 1 april 1830.
Hilsen Birgit :)

Regelsen

Hej Birgit

Gl. Mathias Wimmer= yndet karaterskuespiller.

Harald Charles Hugo Wimmer er født 1843 i Viborg, død 1931.

Men det har du vel?
Venlig hilsen
regelsen

Inger Toudal

Hej Birgit

Fundet i Københavns Politis dødeblade på http://www.fogsgaard.org/:

Landsarkivets løbenr.: H   11681

Johanne Margrethe Hyltoft

Født: 17-03-1846     Fødested: Flensborg   

Død:  20-05-1914     Adresse ved død:   Alderdomshjemmet   


Ingen ægtefælle registreret.


Alderdomshjemmet

Kvarter: *Institution*

Ændringer:
1901. Oprettet som kommunalt alderdomshjem.

Dette er som hovedregel alderdomshjemmet i Guldbergsgade. (Se dog også De Gamles By, Nørre Alle 41).


Det originale dødeblad findes på Landsarkivet i København: http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/txt/kilder/doedeblade.htm


Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Birgit Hyltoft

Tusind tak for svaret, så vil jeg prøve at finde hende. i Arkivalieonline. hvis der er andre der søger viden om Wimmer og  Hyltoft så har jeg da fundet en del men der mangler stadigvæk noget.