Familien Thorup omkring 1800 i Kobenhavn, Ringkobing og Helligso

Startet af Kim Melchior, 06 Nov 2010 - 19:46

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej.

Jeg arbejder med en Thorup familie der giver mig kvaler. Dette her er for en kunde her i USA (som mange af jer ved saa gor jeg professinel slaegts forskning), men jeg er kort fast og haaber der er nogen der maaske kan give mig en ide om at komme videre.

Jeg har Johan Henrich Thorup der bliver gift i Helligso, Thisted Amt den 6 November 1819, Jeg har fulgt ham helt til hans dod i 1873. Jeg finder at han skal vaere fodt i Kobenhavn efter hvad der er angivet i folketaellingerne. Han skal vaere fodt ca 1792-1795 ifolge hans alders angivelser. Jeg tror at jeg har fundet ham i 1801 folketaellingen i Ringkobing hvor han staar som Henrik Thorup, men jeg har ikke vaeret i stand til at faa familien tilbage til Sjaelland.

Her er familien i Ringkobing i 1801 folketaellingen
Jacob Thorup 46 Gift husbond skrædder
Ellen Johansdatter 35 Gift hans kone
Jørgen - 11 Ugift deres søn
Henrich - 7 Ugift deres søn
Ellen Katrine - 5 Ugift deres datter
Karen Sophie - 3 Ugift deres datter
Rasmus - 1 Ugift deres søn

Er der nogen der kender noget til denne familie eller ved om de kom fra Kobenhavn.

Paa forhaand tak,

Kim Melchior (USA)



Hans Poulsen



Hej Kim

Da du hører til  de *hærdede*, forestiller jeg mig ikke, at jeg kan bidrage med tanker, som du ikke selv allerede har haft gennem dit hoved.

KRABSEN har et parogtyve Torup'er/Thorup'er, og straks melder trangen til at kende Jacobs patronym sig. Man skulle tro, at dybdeboring i faddere og forlovere kombineret med studiet af navnene på Jacobs børn - tilsat en god portion ren gætteri - ville efterlade et hint af patronymet, men som sagt - den tanke har du selv haft og undersøgt til bunds, føler jeg mig overbevist om.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kim Melchior

Hej Hans,
Jeg har haft mange forskellige tanker op og vende, men der er indtil nu intet der har givet pote.

Nogen gange kan man se sig selv helt skaevojet paa et problem og saa er man ikke i stand til at se skoven for bar traer. Naar det er tilfaeldet saa er det mange gange meget godt at have en anden til at se paa problemet med friske ojne. Jeg har arbejdet med denne familie gruppe i mere end et aar, ikke konstant, men oppe og vende mindst en gang om maaneden, og jeg er kort fast.

mvh,

Kim Melchior USA