spørgsmål til DDD

Startet af ulla anderen, 06 Nov 2011 - 14:30

Forrige emne - Næste emne

ulla anderen

Er DDD meget ufuldstændig? Jeg har søgt mine slægtninge i Aalborg og jeg kan finde familien i FT fra 1890 og så først igen 1916 i Aalborg, hvor ingen af børnene figurerer. Familien kunne selvfølgelig være flyttet midlertidigt, så derfor har jeg søgt på deres efternavn i samtlige amter i DK, men de findes ikke. Det drejer sig stadig om Karen Emilie Rømer, hendes forældre og søskende fra Aalborg. Dvs at Karen Emilies navn kun dukker op i en eneste FT, nemlig den fra 1890? Er det meget normalt, at der er disse "huller"?

Lis B. Jensen

Hej

DDA - ligger der kun de folketæælinger som er tastet ind af en af de mange frivilliger der deltager i det projekt. Gå ind på den menu der hedder hvad er der i databaen og se havd der findes for netop det sted du søger.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

ulla anderen

Ja tak for hjælpen. Det er ud til at der mangler en del, så der er forklaringen formentlig.

Anne Mortensen

Husk at vise den FT du omtaler så vi kan se familien.

aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Aalborg m-kort 1578, Niels Ebbesensgade forhus 1 sal f.2, mat.914 nr25, FT-1890, C0383
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Magnus Frederik Christian Rømer 31  Gift husfader Sadelmager Aalborg
Ane Magrethe Rømer 31  Gift husmoder  Hjørring
Dagmar Cecilie Katrine Rømer 7  Ugift barn  Aalborg
Thorvald Alexander Rømer 6  Ugift barn  Aalborg
Valborg Rømer 1  Ugift barn  Aalborg
Karen Emilie Rømer under 1 aar  Ugift barn  Aalborg
 
------------------------------------------

For at finde andre adresser på familien og søge i FT på AO kan du f.eks. søge i kirkebogen om der kommer flere børn.
Søge deres konf. og håbe på der er en adresse og søge i den FT der kommer nærmest året ved konf.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Poulsen



Hej Ulla

Som supplement til Anne Mortensens kloge vejledning kan jeg nævne, at Rømer-navnet ikke var og er ukendt i Nørresundby, så hvad du muligvis ikke finder i Fleskum herred,  støder du måske på i det smukke Kær herred.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Karen Graabæk Møller

Hej Ulla

Jeg supplerer lige med min favoritmåde til at se hvad der er indtastet - den findes under forsiden til Folketællinger som "Kort over indtastninger" - http://www.dis-danmark.dk/kipkort/index.php

Her kan du se amt for amt, ft for ft hvilke sogne der er indtastet - med farvekode (se under skemaet).

Hilsen
Karen

Hans Poulsen



Husk at tjekke Nygårds Sedler:

Af mystiske grunde kan jeg ikke få linket til at lystre lige i øjeblikket, men tag "efternavnet" og blot skriv "Rømner*, så glider det i smør.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag