Hvad er der blevet af Henning Mikael Hansen født 18. juni 1909 Skanderup, Anst,

Startet af Margit Madsen, 02 Nov 2011 - 20:10

Forrige emne - Næste emne

Margit Madsen

Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Mette R Francke

Hei

Er dette det eneste du vet om han ?

Dåpen er i Skanderup sogn i Ribe amt 1905-1921 oppslag 32.

I ft 1916 bor han sammen med familien i Skanderup sogn i Ribe amt oppslag 48 og i 1921 oppslag 76.

Mette
Mette R Francke

Jens Thomassen

Hej

Vi vil uden tvivl gerne hjælpe dig. Men dit indlæg er meget sparsomt med
hensyn til informationer om Henning Hansen. Vi mangler også en beskrivelse af,
hvad du selv har undersøgt og er nået frem til.

Moderator for "Aneefterlysning" har lavet denne beskrivelse med hensyn til gode indlæg:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Mette R Francke

Hei
Familien , men da uten Henning Mikael bor fremdeles i Skanderup sogn i ft 1925 , oppslag 198. I 1930 , stadig ingen Henning , oppslag 45.

Er Henning M din ane , eller bror til din ane ? Hvis han er bror til din ane er han kanskje død mellom ft 1921 og 1925 .

Men du gir ikke mange opplysninger , husk å poste de opplysninger du har. Også på hva og hvor du har søkt.
F.eks Henning sin konfirmasjon , har du søkt etter denne ?

Mette
Mette R Francke

Margit Madsen

Her er mine oplysninger:
Henning Mikael Hansen født 18. juni 1909 (Skanderup Sogn, Anst, Herred, Ribe Amt)
Fader: Hans Peter Hansen
Moder: Maren Hansine Jensen
Viet: 15. juni 1941 i Østbirk Kirke til Helga Jensen født 9. marts 1909 (Purup, Østbirk Sogn)
Fader: Peter Aase Jensen
Moder: Ane Hansen.

Børn af Henning Mikael Hansen:
Sonja Hansen født 30. marts 1942 i Skanderborg, Voer, Østbirk
Bodil Hansen (født 1. marts 1944 i Skanderborg, Voer, Østbirk
Hans Aase Hansen født ???
Ruth Hansen født ???

Vil rigtig gerne have hjælp til at finde denne familie. TAK
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Margit Madsen

Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Vivi Winther

Hej, har jeg måske fundet de rigtige så boede de på Kongevej 29 og drev maskinstation, men så har de 5 børn kan dette passe?? Henning er død i 1976 Helga i 1989, på Birkebo i Østbirk. Det passer med deres adresse står som Gantrup i kirkebogen.

kirkebogen 1927-1944 Østbirk, Voer, Skanderborg
vielsen opslag 331
Sonja Aase Hansen opslag 157 - se anmærkninger og kirkebogen 1927-1942 Voerladegaard, Skanderborg opslag 90
Bodil Aase Hansen opslag 168 - se anmærkninger
det er fordi de bor i Voerladegård Sogn, Voer Herred, Skanderborg Amt, således noteret  i denne kirkebog også. Hans Og Ruth samt et barn mere er de ældre eller yngre ved du det??

Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Margit Madsen

Hej Vivi !

Tusind tak for svar. OG ja det er den rigtige familie, du har fundet, thi de data jeg fundet svarer til det du har sendt til mig. Derudover har du så en viden, jeg ikke har kunnet finde. Henning død i 1976 og Helga i 1989. Kender du måske datoen for deres død. ???

M.h.t. Hans og Ruth, så er de yngre end Sonja og Bodil. Det femte barn er jeg ikke bekendt med.  Er meget taknemlig såfremt du her kan give mig yderligere oplysninger.

Ha' en god søndag.

Mvh

Margit
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Vivi Winther

 :) håber jeg lige finder datoerne til dig en af de nærmeste dage, vil gøre mit bedste. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

 :)Hej Margit, er du sød at poste en email til mig kan ikke poste til dig måske ej sende denne besked har prøvet utallige gange. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Søren Juul Mikkelsen

Vivi, du skriver ikke hvor du har dine oplysninger fra.
Det er interessant for andre slægtsforskere at kende til dine kilder, så vi alle kan lære af det :-)

vh Søren

Vivi Winther

Hej Søren, jeg mener at have lagt kilder ud kirkebøger mv. , hvad er det du gerne vil vide og jeg hjælper dig gerne??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Søren Juul Mikkelsen

Hej Vivi,

du skriver "så boede de på Kongevej 29 og drev maskinstation, men så har de 5 børn kan dette passe?? Henning er død i 1976 Helga i 1989, på Birkebo i Østbirk", hvor stammer det fra?

vh Søren

Vivi Winther

Hej Søren, den stammer fra mig og kilden er mit lokal kendskab. Hvad er det du gerne vil med, at jeg stiller det spørgsmål?? Margit har fået en email med relevante oplysninger som ikke kan slåes op nogen steder samt billeder af det ønskede, da der er nulevende slægtninge ønsker jeg ikke, at ligge det ud i forum, men mangler du informationer vedr. denne slægt hjælper jeg dig gerne.

Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Søren Juul Mikkelsen

Hej Vivi,

tak for svaret. Så ved jeg da at du ligger inde med lokal kendskab til Østbirk, hvis det bliver relevant for min søgning efter aner.

Mvh Søren