Martin Christian Sørensen, Hale Mølle, Hørby Sogn, Hjørring Amt, f. 1895 i Gærum

Startet af Torben Schæfer, 06 Nov 2010 - 12:30

Forrige emne - Næste emne

Torben Schæfer

Min farmors bror, Martin Christian Sørensen (kaldet Christian), blev født i Gærum Sogn, Hjørring Amt den 21. januar 1895 (søn af husmand og karetmager Thomas Christian Sørensen og hustru Inger Marie Jensen). Han blev gift med Petrea Kristine Magnussen (født i Nørre Lyngby i Lyngby Sogn, Hjørring Amt den 13. april 1898) i Lyngby Sogn den 11. juli 1920. Sammen fik de seks børn født i perioden 1921-1938.
Martin Christian Sørensen boede med sine forældre i Gærum sogn ved folketællingen i 1911. Ved folketællingen i 1916 var Martin Christian Sørensen og forældrene flyttet til Hale Mølle i Hørby Sogn (Hjørring Amt). Faderen var mølleejer, og Martin Christian Sørensen overtog siden Hale Mølle, hvortil der vist hørte lidt landbrug. Ved folketællingen i 1930 boede Martin Christian Sørensen og Petrea fortsat med familien i Hale Mølle. Jeg ved, at de begge var i live i december 1959.
Jeg savner dog oplysninger om, hvornår (og hvor) de er døde. Kirkebøgerne efter 1959 er ikke tilgængelige hverken på Arkivalieronline eller på Landsarkivet i Viborg. Kan jeg være så heldig, at der er læsere, der har en viden om deres død? Alternativt vil jeg meget gerne have forslag til, hvordan jeg selv kan finde ud af det.

thorkild kanstrup jensen

#1
De ligger begravet på Østervrå kirkegård, Torslev Sogn.

Christian er død i 1975 og Petrea 1983.

Du finder dem Hvis du søger på www.dk-gravsten.dk.

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Torben Schæfer

Tusind tak til Thorkild Kanstrup Jensen for at have løst mit "uløselige" problem så hurtigt. Jeg har noteret mig, at jeg i fremtiden bør inddrage www.gravsten.dk som en mulig kilde til oplysninger om afdøde af nyere dato.