Falster- Maribo -Torkilstrup Magdalene Jensdatter

Startet af Aase Jacobsen, 01 Nov 2011 - 23:01

Forrige emne - Næste emne

Aase Jacobsen


               Hej
            Jeg søger hjælp til at finde Magdalene Jensdatter, som ikke har været gift
            men Hemming Johansen er to gange udlagt som barnefader
            til Johan Peter Hemmingsen  30 marts 1843
            og Jens Hemmingsen       3 april   1846    i Torkilstrup
               På forhånd tak
               hilsen Aase

Hans Poulsen



Hej Aase

Hvad siger du til denne FS-udskrift, som opgiver alderen på en Magdalene Jensdatter:

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Fuglse, Bursø, Bursø, Huus, 28, FT-1850, B9411
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Hans Knudsen 48  Gift  Huusleier, Arbeidsmand Hillested S:
Magdalene Jensdatter 47  Gift  hans hustrue [Hans Knudsen] Fugelse S.
Christian Hansen 12  Ugift  Søn [Hans Knudsen og Magdalene Jensdatter] Bursø S.
Johan Pedersen 5   Ugift  Pleiesøn [Hans Knudsen og Magdalene Jensdatter] Bursø S.
 
Tror du, at der er tale om *din* Magdalene Jensdatter, som så skulle være født omkring 1803?

Plejesønnen Johan fornemmer jeg er Johan Peder Hemmingsen, og i forhold til husbonden, Hans Knudsen, er han plejesøn, men biologisk søn af Magdalene Jensdatter.

Prøv i kirkebogen at se, om Jens Hemmingsen, født 1846, døde inden ft. 1850. Han kan selvfølgelig også være sat i pleje hos en anden familie.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Er det mon den rigtige Johan Peder Hemmingsen - her opgives han at være født i Stege?

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Store Kannikestræde (Lige nurme), Klædebo Kvarter, Universitets Rod, Matr. 44, Nr. 12, Forhus, Stuen, 22, FT-1885, D3471
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Johan Peter Hemmingsen 43  Gift Husfader Portner Stege
Margrethe Charlotte Hemmingsen 36  Gift Husmoder - Nakskov
Ingeborg Hemmingsen 2  Ugift Barn - Kjøbenhavn
Hans Dorph Hemmingsen 1  Ugift Barn - Kjøbenhavn
Eleonora Marie Wendrup 21  Ugift Tjenestetyende - Kjøbenhavn
Laura Henriette Rasmussen 16  Ugift Tjenestetyende - Kjøbenhavn
 
Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen


Johan Peter og Jens, født hhv. 1843 og 1846, i Torkilstrup sogn, hhv. opslag 6 og 10.

Ved Johan Peters fødsel står, at moderen er fra *Gunsemagle*, og det er sandsynligvis fra stednavnet *Gundslevmagle* i Torkildstrup sogn og ikke fra *Gundsømagle* sogn, der ligger i Sømme herred i Roskiklde amt.





Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inge-Lise Trampedach

Hos Tom Stryhn er der noget på Magdalene Jensdatter. http://tom-stryhn.com/index.php
Søg på hendes navn, dernæst efterkommere så er der en del. Du skal registeres for at kunne søge.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Ingelise Edelfeldt Jacobsen

#5
Hej Aase

Magdalene Jensdatter kan være identisk med Kirstine Magdalene Jensdatter f. 30 okt. 1819 i Torkilstrup. Datter af Indsidder Jens Olsen og Ane Rasmusdatter.

Kirstine Magdalene Jensdatter konf. 1834 i Torkilstrup (opslag 72)

Afgangslisten 1. nov. 1834, Kirstine Magdalene Jensdatter, 15 år afg. til Stubbekøbing. (opslag 106)

Hun kommer tilbage til Torkilstrup 1. maj 1835 (opslag 96)

Herefter kan jeg ikke følge hende, før hun igen ank. fra Stubbekøbing 1843, kort før Johan Peters fødsel. (opslag123)

Tilføjet:
Ved FT. 1840 i Torkilstrup, tjener Magdalene Jensdatter, 21 år gl. hos Niels Jensen Palle i Sullerup.
(opslag 22)

Mvh Ingelise Jacobsen

Aase Jacobsen



              Mange tak for jeres svar : Hans Poulsen - jeg tror ikke det er " min" Magdalene , men tak.
              Inge-Lise Trampedach    : Det vil jeg prøve  - Tak
              Ingelise E. Jacobsen       : Det kunne godt passe på Magdalene jeg søger , så det prøver jeg
                                                     at gå videre med. Tak
                 Venlig hilsen Aase