hjælp til tydning af et opslag af en mulig ane.

Startet af Henriette Munkholm de Place, 06 Nov 2010 - 10:35

Forrige emne - Næste emne

Henriette Munkholm de Place


Hej alle

jeg søger efter en fødsel af en xsten xstensen Munkholm af Trædholm han skulle angiveligt være f i 1734. jeg har under Thisted amt Hassing herred Harring sogn , forsægt at finde hans dåb. og har et par opslag jeg ikke kan tyde det er opslag 65 og 66.

Han og hans Hustru Anna Bojesdatter, får et barn i Hassing Herred Bedsted sogn Thisted amt i år 1770 og der står han er af Trædholm jeg kan heller ikke finde vielsen af dem, da jeg ikke er særlig god til det gotiske.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen Henriette

Pernille Lysholdt Holm

Hej Henriette

Der er ingen, der kan passe på opslag 63, 64 og 66, men måske på opalsg 65 anden nederst.

der står:
Dom. 5 p. Trinit. døbt Christen Sand og Ma-
ren Tøgersdatter Barn, kaldt Christen

faddernes navne er svære at læse, fordi det er så udtværet, først står der, hvem der bar barnet derfeter fadderne

til sidst stå: Moderen intro. Dom 11 p. Trinit.

i Trædholm sogn findes en gård ved navn Munkholm, så det kan jo godt passe, at Christen Christensen har fået navn efter gården, han kom fra.

Held og lykke

Mvh. Pernille


Poul-Erik Langvad

Ifølge Stagstrup kirkebog var der en Christen, søn af Christen Smed af Træholm, som blev konfirmeret i 1751 (opslag 265 Stagstrup 1742-1810). Jeg tror det er den samme Christen, som blev døbt Dom 5 p. Trinit. Altså:

Dom. 5 p. Trinit. døbt Christen Smed og Ma-
ren Tøgersdatter Barn, kaldt Christen

P.S. Vær venlig at anføre sted og tidspunkt i overskriften.

M.v.h. Poul-Erik