Kopiere fra Politiken

Startet af Anne Mortensen , 20 Okt 2011 - 17:02

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

http://www.e-pages.dk/politiken/46352/

Dette link er til ældre udgaver af Politiken.

Når man har fundet det man søgte hvordan "rammer" man det ind så kun lige netop det søgte vil  være muligt at kopiere ?

Jeg har prøvet at udprinte hel side, men det bliver meget småt/ulæseligt.

Har set det gjort her på DIS -  vist af Line.

Er der hjælp at hente ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

Et Screen Capture værktøj er nok svaret på dine bønner.
Selv bruger jeg SnagIt, men det koster penge.
Der findes en masse gratis programmer - bl.a. har jeg set noget her
eller søg efter Screen Hunter 5.1 Free f.x. set her

Vores webmaster mener ikke at links skal markeres med farve - men prøv at føre cursoren over ordene her og tryk på ordet
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Bøjesen Jensen

Jeg bruger FastStone Capture. En nemt lille og gratis program
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Hans Peter Christiansen

#3
He Anne.

Jeg bruger XnVieW http://xnview.dk.malavida.com/d567-download-gratis-windows

Et gratis og nemt program.

NB: Lad nu vær med at tage mod tilbuddet/rådet om at få scannet din Computer for fejl.
Mvh HP

Jytte Rauh

Jeg har fundet ud af en genvej, som ganske vist kræver et tekstbehandlingsprogram som f.eks. Word.

Når du har fundet en artikel, du gerne vil gemme eller printe ud, trykker du på "Print" (printeren). Du får så alle sider op, vælger den side, hvorfra du ønsker et udsnit og vælger "Udskriv". Nu kommer siden op, og du kan ved hjælp af udsnitsværktøjet kopiere og "skære" den artikel ud, du ønsker,  sætte den over på en side i Word og gemme siden på normal vis.

På den måde kan man nemt printe f.eks. dødsannoncer eller avisomtale ud - og gemme dem, hvis man ønsker det.

Mvh
Jytte

Anne Mortensen

Takker alle for hurtig hjælp.  :)

Gik "lidt i sort" over at  skulle downloade et program - så kom Jytte's råd der blev prøvet og det  virkede OK for mig.

Jytte dit råd er blevet printet ud.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John Nielsen

Hej Anne

En løsning der altid er ved hånden er tryk på "print screen tasten", og indsæt i word eller grafikprogram og fjern det overflødige og gem eller print ud.

Hilsen John Nielsen

PS
Der findes også OCR programmer der læser direkte fra skærmen for de steder hvor alt andet end læsning fra skærmen er blokeret.

Leif Sommerdal

Hej John,

Som jeg ser det skal vi ikke kigge efter avancerede løsninger, hvilket dine vel må henregnes til
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


John Nielsen

Hej Leif

Er tryk på en tast avanceret for dig ?

Hilsen John Nielsen

Leif Sommerdal

#9
Hej John - ikke mere avanceret end det er for dig at se højere oppe i tråden.

I øvrigt starter PrtScr SnagIt hos mig, så gæt hvilken tast jeg bruger
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Vibeke Thillemann

Jeg bruger det lille program Klippeværktøj, som ligger i Vista. Det er meget nemt og hurtigt at bruge og gemmer filerne som jpg.

Klik på startknappen nederst til venstre og skriv klippeværktøj i søgelinjen.

Mere om programmet her:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Use-Snipping-Tool-to-capture-screen-shots

Venlig hilsen
Vibeke Thillemann

Irene Christoffersen

#11
Hej Anne

Når jeg har fundet hvad jeg vil gemme i sider i Politiken trykker jeg på print side men printer ikke; derimod højreklikker jeg og klipper ud og kan kopiere og sætte ind i mit fotoprogram( Paperport) og redigere.
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød