Far til holger burgdorf jensen f. 1925, Århus - efterlysning

Startet af Yvonne Jensen, 30 Sep 2010 - 14:56

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Hej .jeg søger holger burgdorf jensen,s far.
holger er født i århus d.26 januar 1925
død.17 april 2005 ligger i ikast,hans mor var martha jensine jensen
f.13 feb.1904 i hessellund hede,død d.23-7-1970 i karup,hun blev gift med en alfred rasmussen omkring 1937.holger burgdorf er døbt i vor frue kirke århus d.6 september 1925.
der må være noget slægt med burgdorf navnet.hans mor skulle skulle have en søster som var gift med en bagermester i århus ca.1925,og hos hende er holgers mor og holger vokset op,men ikke hvor længe.
venlig hilsen yvonne.

Mogens Fabritius

Hej... Jeg kan godt prøve at se hvad der kan graves frem her i Århus..
Venlig hilsen Mogens Fabritius..

Mogens Fabritius

Hej...
Frue Sogn, side 84, #10: 26 januar 1925, Vestergade 26-28, fødes Holger Burgdorf Jensen. Af ugift Tyvende, Marta Jensine Jensen, født 13-2-04 i Grove. HBJ bliver døbt i Kirken (Frue Sogn) 6 sept. af sognepræst Balslev.
Faddere: Representant Theodor Burgdorf og Hustru. Inspektør Holger Johansen og Hustru. Gårdejer Jens Christian Jensen og Hustru, Grove sogn, pr. Karup.
Noteret i Nibe sogns Ministerialbog 18-4-1925. Th Bondesen. ( i Nibe sogn, side 37, opslag 38, står kun at barnet harf hjemsteds ret i Nibe kommune.)
Jeg ser efter en ting mere, men der er ikke store chancer, så det er nok i Viborg, om der er en fadderskabssag.
Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Yvonne Jensen

 :)hej Mogens Fabritius.
Mange tak for dit svar,der var da lidt jeg kan bruge,men ham Theodor burgdorf skulle have et bageri i rosenkransgade, og ham og hans kone dortha boede i parkalle 6 .1 sal tv i århus, og der skulle holgers mor også bo på det tidspunkt hun fik holger,men det er kun uvise fortællinger som jeg har fået,men hvordan for jeg oplyst om der er en faderskabssag på HBJ,i viborg?Og hvad er det for et arkiv der ligger i Viborg,jeg er jo helt fra Sjælland (næstved).Hvor har du fundet fadderne til holgers dåb?.
med venlig hilsen Yvonne.

Hans Peter Christiansen

Hej Yvonne.

I min telefonbog fra 1951 finder jeg følgende i Aarhus:


Th. Burgdorf Bagermester Rosenkrantzgade 19 tlf 10322

Fru D.M. Burgdorf Parkallé 7 tlf.6824



Dette bekræfter dine oplysninger, men hjælper dig nok ikke rigtigt videre.


Mvh HP
Mvh HP

Yvonne Jensen

#5
 mange tak,så ved jeg da at det er i rosenkransgade bageriet lå, og at de boede privat i parkalle.
men jeg kan ikke finde faderen til holger burgdorf,den omtalte dame dortha er nemlig søster til holgers mor martha og de havde holger hos sig nogle år,han blev opkladt efter bagermesteren altså burgdorf,hans rigtige mor hedder matha jensine jensen boede i århus da hun fik ham,faderen er vist fra  nibe ,kan ikke finde ham når jeg ikke ved han hedder,og på holgers dåbsattest står intet.hvordan kommer man ind  til viborg arkiver om evt en faderskabssag.der er en rettelse fra nibe,sogns kirkebog ,d.18 april 1925,hvor der står at barnet har hjemsteds ret i nibe kommune.mere ved jeg ikke.
venlig hilsen Yvonne.

Yvonne Jensen

 ::)Hej er der ikke nogen som har lidt oplysninger om dette emne til mig,hvordan kommer jeg i kontakt med viborg amt ,læs indlægget en gang til ,jeg håber meget på hjælp.
på forhånd tak
yvonne.

Peter Kristiansen

Landsarkivet for Nørrejylland ligger i Viborg. Du kan se mere på www.sa.dk
M.v.h. Peter Kristiansen