Den tyske reformerede kirke i København - hvor kan man slå op ?

Startet af Cay-Erik Geipel, 27 Okt 2011 - 15:36

Forrige emne - Næste emne

Cay-Erik Geipel

Hej
jeg vil gerne forske i ovennævnte bøger. De er ikke på AO - hvor kan man se dem ?

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Anna N Rasmussen

Hej Cay-Erik,

Kirken for den tysk-reformerte menighed i København (som ligger i Gothersgade lige overfor Rosenborg) er jo ikke en sogne/folkekirke, og dens bøger er åbenbart derfor ikke blevet lagt ud på AO. Jeg ved ikke, om det måske er fordi de (kirken) selv skal bekoste det, men det er i hvert fald ærgerligt. Jeg har selv en anefamilie, hvor nogle af personerne tilhørte denne menighed, men da jeg er heldig at bo i Kbh, har jeg kunnet se de reformerte kirkebøger på Landsarkivet Kbh, hvor de findes på mikrofilm. Der findes endvidere bevaret begravelsesprotokollerne for kirkens afsnit på Assistens Kirkegård, og de ligger i original på Københavns Stadsarkiv. Men jeg mener bestemt, at de øvrige landsarkiver også har kopier af kirkebøgerne på film. Men fra hjemmecomputeren findes der mig bekendt desværre ikke noget sted, hvor du kan se dem.

Med venlig hilsen
Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Cay-Erik Geipel

Tak for oplysningerne Anna, så vil jeg prøve at se dem i Aabenraa.

Venlig hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de