Jacobsen f. 9/1 1904 Skt. Thomas sogn, Frederiksberg

Startet af Karin Jakobsen, 23 Okt 2011 - 19:39

Forrige emne - Næste emne

Karin Jakobsen

Det drejer sig om drengen Jacobsen f. 9/1 1904 Skt. Thomas sogn, Frederiksberg (AO 1902-1905 opslag 149 nr. 14)

Jeg kan ikke finde ham døbt og ej heller død :(

Moderen Anna Marie Magdalene Jacobsen f. Hansen dør den 7/3 1906 af tuberkulose, som hun ifølge dødsattesten har lidt af gennem flere år. Ved hendes død er nævnt 3 drenge, 2 født før og 1 efter drengen der er født 9/1 1904.

Så på dette tidspunkt er han ikke i familien.

Jeg tjekkede forleden dag jordmoderprotokollen og heri stod der han var levende født og fuldbåren.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være blevet af ham ??? Jeg har forgæves ledt efter ham død i perioden 1904-1906 hvor moderen dør.
Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark

Hans Poulsen



Hej Karin

Har du ledt efter en dreng med efternavnet Jacobsen konfirmeret på Frederiksberg ca. 1918.

Selvfølgelig kan være konfirmeret i 117 andre sogne, men det er da et forsøg værd, når oplysningerne er så få.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Mette R Francke

Hei

Hva er det som står i kolonnen anmerkninger ?

Mette
Mette R Francke

Rune Stjernholm

#3
Kolonneteksten angiver forældrenes vielse:

AO, København Skt. Matthæus, viede 1895-1898, opslag 331: 23. oktober 1898.

Heller ikke ved folketællingen den 1. februar 1906 angives han i husstanden:

AO, FT1906, København, Nordre Fasanvej 68, opslag 144.
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Karin Jakobsen

Det eneste sted jeg har fundet ham er i kirkebogen for sankt Thomas sogn og så i jordmoderprotokollen hvor der står at han er fuldbåren og levende født ??? Ved moderens død er kun de 3 førnævnte børn angivet som hendes børn. Denne Jacobsen der er født 9/1 1904 er ikke nævnt - og det er han heller ikke efter modrens død, da har jeg kun oplysninger om de 3 andre. Han har været mig en gåde i flere år.
Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark

Anne Mortensen

Han er ikke nævnt med navn og heller ikke døbt - dåben må have fundet sted i et andet sogn.

Nordre Fasanvej hører iflg. http://www.fogsgaard.org/

Kvarter: Frederiksberg

Sognetilhør i 1890: Frederiksberg

Sognetilhør i 1918: Solbjerg, Godthåbs (starter 1908 og 1909)
Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: F
                   Politikreds: Frederiksberg
                  Forsørgelsesdistrikt: Frederiksberg
                  Værgerådskreds: F2



Ændringer:
1920. Østre Fasanvej blev en del af Nordre Fasanvej.
-----------------------

Har du søgt ham død i Frederiksberg ?

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rune Stjernholm

#6
Hej Karin

Denne kender du sikkert:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2392068&backside=0

Ved folketællingen den 1. februar 1921 er Jakobsen med ny hustru og flere børn at finde:
AO, FT1921, København, Nordre Fasanvej 241, opslag 322.

Alle børn synes at være vokset op i eget hjem.

Tyder det ikke på, lille unavngivne Jakobsen er død som spæd -måske på ét af byens hospitaler?

I så fald ved du, han er død imellem 9. januar 1904 og 1. februar 1906, og idet han måske ikke nåede at blive døbt, så nok nærmere i 1904 end i 1905 eller 1906.

Afsæt en eftermiddag og gå samtlige københavnske sogne igennem ét for ét...
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Karin Jakobsen

Jeg tror ;) at jeg har alle oplysninger på hele familien, men dette barn har "drillet" mig i flere år ???

Moderen dør 7.3.1906 af Tuberkulose (det mener jeg der står på den vedhæftede dødsattest). Kan det tænkes, at hun har overført denne sygdom til sin søn? Hun har ifølge dødsattsten haft sygdommen i flere år.

Hvor blev tuberkulose behandlet i perioden 1904-1906 for borgere fra Frederiksberg ?

Jordemoderprotokollen viste at han var fuldbåren og levende født.

[vedhæfting slettet af admin]
Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark