Metha Avina Dyhr

Startet af Anne-Merete Glud Dyhr Ebbesen, 23 Okt 2011 - 19:10

Forrige emne - Næste emne

Anne-Merete Glud Dyhr Ebbesen

 Metha Avina Dyhr f 5maj 1879 i Århus Domsogn af Anthon Dyhr og Birthe Marie Dyhr, mindegade 14 i århus domsogn
gift med Alfred Jørgen Andersen f. 26.09.1876 i vejle af skomager Hartvig Emil Andersen og Vilhamine Jørgensen

fik Helge Alfred Dyhr 20-06 1915 i vejle st nicolai sogn og
     Margrethe Metha Dyhr Andersen 14 02 1921 i samme sogn i vejle

Jeg ved at de har fået flere børn og at de senere er flyttet til Risskov v. Århus hvor de boede i skolevangsalle 9 men efter 1930 kan jeg ikke søge  i dansk demografisk og kirkréboger mm.

og hvordan finder jeg de sidste børn de skulle vist have fået 6 børn
:)
håber på hjælp ;)

mvh
Anne-merete Glud Dyhr Ebbesen

Sussi Hansen

Hej
alt efter hvilket sogn du skal søge i så er der KB på AO helt frem til 1947
venlig hilsen
Sussi

Inge Hedal

Hej
Metha er født i 1879, så hun har næppe fået mere end et enkelt barn efter 1921, hvor hun var 42 år gammel. De fleste børn skal altså søges før 1921. Ved du, hvornår de flyttede til Risskov?
Risskov sogn er ikke på AO. Se her, hvad der står på Risskov kirkes hjemmeside:
I begyndelsen af 1900-tallet blev der flere gange taget initiativ til at oprette et selvstændigt kirkesogn i Risskov, idet befolkningstilvæksten i Krattet og på Vejlby Fed omkring århundredskiftet og i årene derefter var taget kraftigt til. Psykiatrisk Hospital havde siden 1857 haft sin egen kirke, men den fungerede kun som kirke for hospitalets patienter og personale. Beboerne i Risskov søgte til kirken i Vejlby eller til kirker i Århus midtby, så behovet for en ny kirke i området var åbenbart.
Risskov Kirke blev indviet 1. søndag i advent 1934. Men først i 1940 skilte området omkring kirken sig ud fra Vejlby og blev et selvstændigt sogn.
Kilde: http://www.risskovkirke.dk/Kirkens_historie-29984.htm
Der må være en chance for at finde børnenes konfirmationer i Vejlby eller i en kirke i Århus midtby, og så får du jo deres fødesogn opgivet.
God jagt.
Mvh. Inge