Hans Nielsen (Dahl)

Startet af Benny Dahl Houmann, 22 Okt 2011 - 19:20

Forrige emne - Næste emne

Benny Dahl Houmann

Jeg har ledt forgæves efter dato og sted for min tipoldefar Hans Nielsens død, og håber at der er hjælp at hente her.
Hans Nielsén blev født 7. november 1837 i Skivum, Aars, Aalborg. Han blev gift med Bodil Marie Pedersdatter i Havbro, Aars, Aalborg, og da hun døde, blev han gift d. 22. december 1894 i Gislum, Gislum, Aalborg med Ane Marie Jensen.
Sidste "livstegn" fra Hans Nielsen og Ane Marie Jensen er en folketælling i 1916, hvor de bor i Vognsild, Gislum, Aalborg. Her ender sporet, hvor Hans Nielsen er 79. Altså et forsvindingsnummer i en fremskreden alder!
Et par steder anvendes navnet Hans Dahl, som kommer fra hans stedfar Anders Jensen Dahl.
Mon nogen er stødt på min tipoldefar?
På forhånd tak!
MVH
Benny Houmann


thorkild kanstrup jensen

Jeg har ledt forgæves efter dato og sted for min tipoldefar Hans Nielsens død Så ville det være rart hvis du fortalte hvor du har ledt, Og har du ikke et opslagsnummer til den FT du omtaler.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Benny Dahl Houmann

Hej Thorkild!
Du har helt ret!
FT 1916 Ålborg, Gislum, Vognsild, opslag 13, nr. 6.
Jeg har ledt i Vognsild Sogn under dødsfald for begge. Og på samme måde har jeg gennempløjet alle sogne i nabolaget - ca. 15 ialt. Dertil har jeg været inde på siden Gravsten for disse sogne.
Ved FT 1916 anføres, at de ejede matr. nr. 27 b. i Vognsild. Måske kan en handel med denne matrikel afsløre, hvor de forsvandt hen. Denne metode har jeg dog aldrig anvendt.
Hvis jeg kan komme med mere hjælp, gør jeg selvfølgelig gerne det.
MVH
Benny Houmann