Søger fødsel på Lolland Maribo amt af Sigrid Sørensen

Startet af Sussi Hansen, 22 Okt 2011 - 14:21

Forrige emne - Næste emne

Sussi Hansen

Hej

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig videre. Jeg er kørt fast på Sigrids dåb. Jeg har søgt i Hunseby sogn 1908-1914. I Maribo sogn 1900-1914. I nakskov sogn 1914-1923. Og har ingen af disse steder fundet hendes fødsel eller dåb.

Hvad ved jeg
hun er datter af Karl Kristian Sørensen født i Hunseby og Charlotta Benedicta født Hyberg
i Malmø.
de bliver viet i Maribo 1906
Ops 119 KB 1903-1911 Maribo

de får børn følgende ops.

KB Maribo 1900-1908 ops 251 nr. 15
Ester Nanny Augusta Sørensen

KB Hunseby 1902-1912 ops 58 nr 21
Gustav Benny Hyberg Sørensen

KB Hunseby 1902-1912 ops 102 nr 25
Emmy Karla Benedikta Sørensen

KB Hunseby 1912-1923 ops 69 nr 6
Gunhild Marna Alfrida Sørensen
Døbt 2 August 1914 i Nakskov kirke
KB Nakskov 1911-1917 ops 302

KB Nakskov 1911-1917 ops 170 nr 98
Erik Rasmus Hyberg Sørensen


Udover disse børn ved jeg at der er en datter mere nemlig Sigrid Sørensen, jeg kan bare ikke finde hende født eller døbt. Så håber der er nogen af jer som måske kan hjælpe mig videre. Jeg ved at Moderen dø i Nakskov 1922 og at faderen ikke gifter sig igen, hvilket jeg kan læse da han dø i 1940 i Nakskov.

Desuden ved jeg at Sigrid bliver gift med John Jordhøj.

Jeg har ikke fundet familien i FT på DDA.

De venligste hilsner
Sussi Errebo



Anne Mortensen

Hvornår skulle hun have været født ?
Hvilke oplysninger stod der ved hendes vielse ?

Hvor er du stødt på hende - en FT  - har du prøvet på AO ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susanne Lund Pedersen

Hej Sussi

De findes i FT 1911, Maribo, Musse, Hunseby, opslag 109, familie nr. 6.

Der er Sigrid nævnt.

Med venlig hilsen Susanne

Susanne Lund Pedersen

Hej igen

Jeg tror det er hende der bliver konfirmeret i Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Sct. Nikolaj, 1915-1922, opslag 169, nr. 82.

Her hedder hun Anna Sigrid Sørensen og er født i Hunseby d. 6.6.1903.

Her er faderen gift med en Kirstine Nanny Elise Jakobine, født Pedersen.

Så måske er han alligevel gift igen.

Med venlig hilsen Susanne

Susanne Lund Pedersen

Hej igen

Det er vist noget sludder jeg skriver. Det tyder på at Karl Kristian Sørensen har været gift tidligere med Nanny Elise Jakobine, og så hedder hun Andersen i stedet for Pedersen, som jeg skrev.
De har så  fået Anna Sigrid og Axel, som er nævnt i FT 1911.

Anna Sigrid finder du døbt i Maribo, Musse, Hunseby, 1902-1917, opslag 67, nr. 13.

Med venlig hilsen Susanne

Sussi Hansen

Hej Susanne

Tusind tak. Hvor er det flot klaret. Jeg har søgt efter hende i mindst et halvt år og så finder du hende bare.

Jeg vidste han havde været gift før, men havde ikke tænkt på halvsøskende, fordi hans første kone ikke var ret gammel da hun døde.

De venligste hilsner
Sussi

Sussi Hansen

Til Anne

Jeg kender ikke hendes fødeår eller sted. Men jeg kendte hende mens hun var i live. Var bare ikke gammel nok til at få spurgt hende om oplysninger på hende. Hun var min mormors søster. Men jeg har ikke nulevende ældre i slægten som jeg kan spørge. Jeg har søgt i FT og på DDA og i KB på AO.
Jeg ved ikke hvor hun er viet henne.

Venlig hilsen
Sussi

Sussi Hansen

Hej Susanne

Endnu engang tusind tak for din hjælp. Nu har jeg fået Sigrid og Axel på plads i slægten.
De var ellers ved at give mig grå hår, så din hjælp har været uvurderlig for mig. :)

De venligste hilsner

Sussi Errebo