Vilket bra forum!

Startet af Annika Wikström, 05 Nov 2010 - 14:47

Forrige emne - Næste emne

Annika Wikström

Hej!

Vilken tur ni har i Danmark som har detta superbra forum för släktforskning. Alla verkar så hjälpsamma och det dröjer inte lång tid innan man får svar.

Jag har ännu inte hittat något liknande i Sverige så kanske jag får starta ett med detta forum som utgångspunkt :-)

Tack Alla!
Annika

Bente Aaris

Du har jo DIS i Sverige:

http://www.dis.se/

Er du inte nøjd får du stramme dem up ;)
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Hans Peter Hansen

Hej Annika

Tak for de smukke ord.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse


Thomas Kryhlmand

#4
Glædeligt, at vort broderfolk kan se kvaliteterne, Hans Peter. Jeg har meget svært ved at få øje på lyksalighederne . . . . .

Jeg har gennem nogle år hygget mig ved at løse opgaver i 'Hjælp til tydning'. I det gamle forum var det ganske uproblematik. Intet bøwl med at logge ind. Havde man afgivet sit bud på opgaven, fik man automatisk besked, når 'kunden' havde kvitteret - eller andre havde meldt sig med et løsningsforslag. Man abonnerede en gang for alle

I dag kan man uden at logge ind skabe sig et overblik. Er der en opgave, man kunne tænke sig at løse? Hvis ja, kan man bare gå i gang. Når man så har sit svar parat, er det nødvendig at logge på . . .

Nogle gange lykkes den øvelse i første forsøg. Oftest først i andet . . . eller tredje. Og når man så logger på den konkrete tråd ryger man tilbage til striben af tråde, hvor man så kan gå i gang med at lede efter den, man engagerede sig i. Det må kunne gøres smartere, så man bliver i tråden, nemli'

Når man så har sendt sit svar, er det vel naturligt at abonnére på tråden. Måske kan forslaget bruges? Eller måske har andre et bud?

Så man klikker på 'Abonnér' - og så bliver man Gud-hjælpe-mig spurgt, om man nu også mener det.

Lige nu bliver jeg så mødt af en anden forbistring. Jeg kan slet ikke ikke længere se, hvad det i grunden er, jeg skriver. Teksten forsvinder i mit skrivefelt.

Okay, jeg kan scrolle ned til den, men ved næste bogstav er teksten væk igen.

He-he, og det er måske det bedste for alle parter ;D

VH Thomas


beskeden tilføjelse, derfor:
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hej Thomas
Hvis du under din profil - abonnement og e-mail sætter et flueben i punktet "sæt abonnering til, når du poster svar til et emne", så burde du få svar, uden at skulle vælge abonnering hver gang.
Det virker i alt fald for mig. Jeg får altid svar.
Du kan så senere vælge under din profil at afmelde din abonnering, hvis du ikke længere ønsker at følge emnet.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

glemte lige at skrive, at du lidt længere nede, skal vælge, hvornår du ønsker besked.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Thomas Kryhlmand

Tak for dit råd, Peter. Så er det med abonnementet formentlig på plads.

VH Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Egon Sørensen

God aften Thomas!


Jeg havde samme problem med teksten der forsvandt. jeg fik det råd

at lige til højre for feltet hvor man skriver adresser er der et stykke

papir der er revet over, hvis man klikker på det står teksten rolig.


Mvh.

Egon Sørensen


Thomas Kryhlmand

Også tak til dig, Egon.

Det felt med tilhørende iturevet papir vil jeg give mig til at lede efter, når/hvis jeg får brug for det.

Og så 'forlåt' til svenske Annika, hvis tråd med skamros til DIS, jeg gamle mand er i færd med at misbruge til at få rettet op på min manglende IT-viden og -forståelse.

VH Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk