Cykelhandler Lindholm bosat i Lyngby Kbh ?

Startet af Sussi Hansen, 19 Okt 2011 - 22:26

Forrige emne - Næste emne

Sussi Hansen

Hej
jeg søger oplysninger om en cykelhandler Lindholm. Han var gift med Hedvig Kirstine Errebo og de skulle være bosat i Lyngby pr københavn. Jeg har mine oplysninger fra noget familie og ved ikke om der er hold i oplysningerne.

Hedvig Kirstine Errebo
   Født 27 juni 1880 i Kramnitse
   Døbt 25 september 1880 i Gloslunde
   Konfirmeret 6 oktober 1895 i Gloslunde
   Viet d. 25 maj 1900 til
      Jens Peter Jensen Ungkarl og jernbaneportør i Holte ved København
      Født d. 26 februar 1878 i Brøndershøj.
      Søn af skomager Hans Peder Jensen og Hustru Hanne født Jeppesen
      Anm: Ved skivelse henholdsvis 27 april og 7 maj gav brudgommens fader       og brudens kurator og værge Digeingeniør Liutnant Johan Martin          Kjærsgaard i Nakskov tilladelse til ægteskabet.
      Bosat Lyngby København.
      Gift 2 gang med cykelhandler Lindvold ??

Jeg har ovenstående oplysninger om Hedvig men vil gerne have bekræftet eller afbekræfter mine oplysninger om hendes mand og om det måske er ægteskab nummer 2 eller er det den samme person som hun gifter sig med første gang som blot har taget navneændring til Lindholm.

Jeg er taknemlig for alt hjælp til at opklarer mit mysterium. Alle andre oplysninger er også velkomne.

på forhånd tusind tak.

de venligste hilsner
Sussi Errebo


Jette E. Toftegaard Pedersen

Jens Peter Jensen tager 25. februar 1904 eller 1907 navneforandring til Jens Peter Lindvold. Det kan du se i Brønshøj Kirkebog 1859-1880 opslag 100.

Med venlig hilsen

Jette (medlem 7167)
6000 Kolding

Sussi Hansen

Hej Jette

mange tak for dine oplysninger. Jeg vil straks kigge nærmere på kirkebogen. Så må jeg se om jeg også kan finde nogen børn efter parret. Nu ved jeg da det er samme ægteskab ;)

De venligste hilsner

Sussi Errebo

Helen Jepsen

I Lyngby-Bogen 1976 side 81 beskriver Svend Aage Larsen sin ungdom i Raadvad omkring 1924.
Citat: Fire af mine kammerater var lærlinge på Stålvarefabrikken i Lyngby, så vi fulgtes ad frem og tilbage på cykel. Lærlingene var godt kørende, de havde købt nye cykler på afbetaling hos Lindvold".
På det tidspunkt må cykelhandler Lindvold altså have været bosat i Lyngby.
Måske kan Stadsarkivet i Kgs. Lyngby hjælpe dig videre?
venlig hilsen
Helen Jepsen

Sussi Hansen

Hej Helen

Tak for spændende oplysninger. Og dit gode råd, jeg vil prøve at kontakte Stadsarkivet.

venlig hilsen
Sussi Errebo