Carl Ferdinand Kæmmerer, Gartner & Værthush., Køge ca 1805

Startet af Alice Oppenheim, 18 Okt 2011 - 10:41

Forrige emne - Næste emne

Alice Oppenheim

Hejsa,

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at sætte kød på denne fjerne "slægtning", CARL FERDINAND KÆMMERER, i Køge..?


Viet i Køge 1805 til ANE CATHRINE SWENDSDATTER/SWENDSEN (Roskilde, Køge KB viede 1749-1836; opslag 125 øverst)
Far til
CARL MAGNUS i 1809
FREDERIKKE AUGUSTA 1811
FREDERIKKE WILHELMINE i 1813
CARL FREDERICH i 1815
?
Død...?

— Sidstnævnte Søn, CARL FREDERICH KÆMNER gifter sig i Ringsted i 1847 med ANE KIRSTINE HANSEN (Sorø, Ringsted KB 1814-48; opslag 151). Han kalder sig også KARL GOTTLIEB KEMNER

På forhånd tak!
Alice Oppenheim

Alice Oppenheim

Ha-ha!  :D

Kender I dét, at man i samme sekund, man får trykket på knappen "send", finder en ny & afgørende oplysning...? Denne gang FT-1801:

Roskilde, Ramsø, Køge Købstad, Nørregade, Østre side nr. 207, 190, FT-1801
Christian Crell 42 Gift Huusbonde Borgmester og Byefoged
Catharina Crell 34 Gift Hans Kone
[...]
Carl Kamner 29 Ugift Tienestefolk Bosniak Friemand


Nå, måske findes der flere gode oplysninger derude?

Hans Poulsen



Hej Alice

Ja, der kender jeg godt, og jeg kender også til, at akkurat DU kommer splitsekunder FØR mig med nye data.

Jeg havde fat i samme data, som du nu er kommet med.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Judith Olsen

Hej Alice

En værtshusholder i Køge må de næsten vide noget om på Byhistorisk Arkiv.

De er i hvert fald utroligt hjælpsomme "dernede" ved jeg af egen erfaring.

Prøv at kontakte arkivet på byarkiv@koege.dk
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Johanne Geertsen

#4
Hej Alice!
Jeg kan hjælpe dig med dette, slægtninge havner her nede på Femø, har fået disse oplysninger fra Niels Jørgen Hansen.

Carl Godtlib Ferdinand Kæmmer dør i Køge den 10-12-1821
Anne Cathrine Swendsdatter ------den 29-03-1840


Carl Ferdinand Kommer fra Nordthausen i Tyskland
Kommer til Danmark i 1797
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Alice Oppenheim

Tak til Hans, Judith og Johanne for gode inputs!

Klart at Køge Byhistorisk Arkiv må have noget på en bosniak & værtshusholder. Det må prøves :)

Og tak for oplysningen om Nordthausen! Jeg kan se på din hjemmeside, Johanne, at det er Sophie Katrine Kemners Søn, Anton Johannes Andreas, der fører slægten til Femø. Jeg har engang (i 70´erne?) besøgt Femø en sommerdag sammen med Sophie Katrines (yngste) datter ERNA, der var bosat i Nakskov. Jeg var ikke så gammel, så jeg ved ikke, om vi hilste på familie, men mon ikke..?


Johanne Geertsen

Hej Alice!
Ja, det har du nok de boede i noget som hedder Krangen Nørreby, Der var Margrethe Christensen, søn og svigerdatter Sivald og Ella Christensen, og ned mod fodboldsbanen der boede Sivalds søster Ranghild.
Hvis du finder frem til Carld i Tyskland, vil du så dele med os? Tænk at du har været på Femø, jeg boede også dengang i Krangen og min datter Tina.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298