LØST Man kan da ikke bare forsvinde???

Startet af Charlotte H. Larsen, 04 Nov 2010 - 23:01

Forrige emne - Næste emne

Charlotte H. Larsen

Hej.

Hvordan kommer man videre, når man er gået i stå?

Hvor er Christian Vilhelm Jakobsen?

Info er slettet af brugeren.

Jeg har fat i Else Johanne Hansen, født ejlersen i valby sogn fra 1898..... men kan slet ikke finde Christian Vilhelm Jakobsen.
Jeg har ledt i Kirkebøger i Vanløse sogn, politiets registerblade, folketællingerne på DDD og Family Search org. men desværre uden held. Jeg har kun mødt en Christian Vilhelm Jakobsen fra 1873 - men ham skønner jeg til at være for gammel.

Jeg har efterfølgende søgt efter min farmors konfirmation, for at se om det skulle give et fingerpeg til hendes far.... men uden held.

Min farmor og farmor blev borgerligt viet på Frederiksberg rådhus - så den vielse kan jeg heller ikke finde.

Min far er født på Peter Bangsvej, København.... så jeg regner med at min farmor har boet i København/Frederiksberg i sit barndoms- og ungdomsliv.

I det hele taget, syntes jeg at jeg er løbet tør for muligheder....... og håber at kunne få et par gode råd til, hvordan jeg søger videre??

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen

Anne Mortensen

Hej

Du har det samme indlæg under Aneefterlysning.
Der har jeg kopieret et afsnit om reglen for at skrive om ikke afdøde personer - læs det der.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Annelise Christensen

Hej Charlotte.

Nu har du nok läst Anne's indläg men jeg fandt din Christian Vilhelm Jacobsen på under 5 minutter. :)

med venlig hilsen
annelise christensen

Charlotte H. Larsen

Kære alle.

1000 tak for jeres hjælp. Ja.... jeg vidste ikke lige hvor indlægget hørte til, derfor lagde jeg det begge steder  ;)

Det med Godthaab, havde jeg godt nok set i Kirkebogen, men troede fejlagtigt at det var en henvisning til deres bopælsadresse på fødselstidspunktet. (Typisk at løsningen har stået lige for næsen af mig).

Beklager at jeg brød en regel - men da det var et opslag vedr. min oldefar som forlængst er død, troede jeg ikke at jeg brød en regel - det beklager jeg, og nu er det lært!

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen