Johan Gottlieb Heuser død 2 nov 1819, men hvor? Ikke Fredericia?

Startet af Trine Nielsen, 16 Okt 2011 - 16:23

Forrige emne - Næste emne

Trine Nielsen

Jeg leder efter min ane Johan Gottlieb Heuser's død. Hans efternavn kan staves på mange måder, f.eks Hauser, Häuser, Haüser, Heüser, Høiser, Høyser osv.
Han kom fra Tyskland og var musketer i Fredericia. Han var gift med Regine Christine Lassaint (Larsen), som vi også tror kommer fra Tyskland.

De fik 3 børn af hvad jeg har kunnet finde i Fredericia:

Johanne Frideriche 18 jan 1807 opslag 8 i Fredericia Trinitatis
Christine Sophie Frederikke 9 jun 1808 opslag 17 i Fredericia Trinitatis (min ane)
Johan Christian Gottlieb 14 dec 1814 opslag 10 i Fredericia Trinitatis

Hans døds dato fik efterkommerne af hans søn Johan ved at skrive til Krigsministeriet, som så oplyste at han skulle være død 2 nov 1819 i Fredericia. Men kan så ikke finde ham der. Har ledt et par år før og efter og i både Michaelis og Trinitatis.
Hans kone dør 1837 i Fredericia.

Peder Sørensen

hej
har du prøvet den reformerte kirke i Fredericia
hilsen peder

Trine Nielsen

Hej Peder,

Nej det har jeg ikke, har kun kigget i de 2 der er online.

Jørgen Christensen

Når Johan Gottlieb Heuser stammede fra Tyskland, er der en vis sandsynlighed for, at han tilhørte den katolske menighed i Fredericia (Sct. Knuds kirke), som jeg har en del erfaringer med at finde oplysninger fra. Kirkebøgerne findes som mikrokort på Landsarkivet i Viborg. Den reformerte kirkes kirkebøger er der vist også.

Jeg skal til arkivet i Viborg d. 19. november, og jeg vil gerne se efter hans død, hvis du, Trine, ikke er kommet tættere på en løsning af problemet inden da. Send mig en mail et par dage før, hvis jeg skal kigge på det.

Venlig hilsen,
Jørgen.

Trine Nielsen


Jørgen Christensen

Det er en aftale! Jeg ser på det, men du må altså væbne dig med tålmodighed, for der er lidt over en måned til min Viborg-tur.

Venlig hilsen,
Jørgen.

Trine Nielsen

Ingen problem :) Jeg har ventet i 17 år, så en til måned går nok :P Endnu engang tak for tilbuddet!