efterlyser oplysninger om en wilhelm christian friedrick zimmermann.

Startet af Lene Larsen, 16 Okt 2011 - 15:13

Forrige emne - Næste emne

Lene Larsen

wilhelm er født i tyskland den 10/6-1883 og død 3/12-1935.

da han er tysk ved jeg ikke lige hva jeg skal gøre for at finde eventuelle forældre til ham eller finden anden oplysninger om ham.

Bjørn Marcher

Hej Lene,

Først må du berette, hvad du ved om ham. For eksempel fra folketællinger (hvor fødested ofte står) og vielse. Har du fundet ham i indvandrer databasen og så videre. Vi skal have et spor tilbage til et sted i Tyskland....

venlig hilsen Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Lene Larsen

hej igen

jeg ikke så meget om wilhelm men har da fået skrabet lidt oplysninger sammen.

wilhelm blev gift med nielsine christine petersen har dog ingen dato eller år på vielsen.
har også en FT fra 1921 i ballum sogn opslag 43 nr.23.

under wilhelms fødested står der bare tyskland, med tallet 66 i same felt, kan det have nogen betydning om hvor i tyskland han er fra? et sogne nummer eller noget andet?

de fik 2 børn sammen.
jensine marie zimmermann født 5/10-1909
christian zimmermann født 1/6-1913  begge født i ballum.

hilsen lene

Kim Gade

Død 3. December 1935. Men hvor?

Måske står der nærmere om fødselsstedet her? Fødested Tyskland kan ikke bruges til noget. Tyskland er ret stort.

Mvh.

Kim Gade
Mvh.
Kim Gade

Kim Gade

PS. Tallet 66 har intet med det præcise fødested i Tyskland at gøre. Det er sandsynligvis bare et intern tal, som skal bruges i folketællingssammenhæng. Der står ofte tal i folketællingerne.
Mvh.
Kim Gade

Lene Larsen

Hej

Wilhelm er højst sandsynligt død den 3. december 1935 i Ballum sogn
Udover det har jeg nu fundet ud af at han er født i Schönemark i Tyskland den 10. juni 1883.
Oplysningerne om fødestedet har jeg fundet i FT 1930 for ballum sogn, ops. 59 nr. 26
Jeg har været på google og søge på Schönemark, og har fundet et sted omkring 32760 Detmold, Tyskland, hvor der er en lille by som hedder Schönemark. Ved ikke om byen har været der dengang.

VH
Lene

Kim Gade

Jo, det gjorde den skam. Byen er over 650 år gammel.

Mit råd vil være, at du melder dig til på denne side http://forum.ahnenforschung.net/ Så går du ind under gruppen "Nordrhein-Westfalen" og skriver et indlæg, hvor du spørger, om nogen har oplysninger om personen eller om en venlig sjæl gider slå op i kirkebogen for dig. Størst chance for succes er der, hvis indlægget er skrevet på tysk.

Mvh.

Kim Gade







Mvh.
Kim Gade

Lene Larsen

hej

jamen jeg vil da prøve at finde ud af noget gennem den tyske hjemmeside, og du skal have tak for hjæpen.

vh  lene