rasmus hansen og dorthea marie nielsen

Startet af Bente Olsen, 16 Okt 2011 - 11:32

Forrige emne - Næste emne

Bente Olsen

hej alle

jeg er kørt fast og vil gerne have noget hjælp til at finde disse 2 personer ,jeg har følgense oplysninger på dem .

i ft 1890 boede de i ramsherred 31 i assens og havde 4 børn den sidste er født i 1889 men i ft 1901 og 1906 bor de ikke her .

de blev gift i haarby kirke på fyn den 6 februar 1875
og da var rasmus hansen 22år og af haarby og dorthea marie nielsen var 20 år af haarby

i ft 1890 står der at rasmus er født i haarby sogn og at dorthea marie nielsen er født i helnæs sogn

jeg har fundet dem begge begge på ddd.dda som barn og voksen men kan jo ikke være sikker på at det er dem da jeg ikke har deres fødselsdage.

og det er det jeg gerne vil have hjælp til for at komme videre.


mvh bente

Mette R Francke

Hei

En Rasmus Hansen døpes i Hårby 1849-1872 oppslag 13. Her er farens navn Hans Rasmussen.

Ved vielsen ( Hårby 1859-1891 oppslag 159 ) nevnes også en Hans Rasmussen .

Mette
Mette R Francke

Hans Poulsen



Hej Bente

"..havde 4 børn den sidste er født i 1889.."

Hvis der var drengebørn i søskendeflokken, er der måske en chance  for at følge familien i lægdsrullen.

Ellers er der den udvej, som det herlige spil LUDO anviser, nemlig at rykke nogel felter tilbage.

Prøv at gå tilbage tilbage til Rasmus' og Dortheas søskendeflok og følg de børn, som disse søskende fik.

Var Rasmus og Dorthea faddere til nogle nevøer og niecer, og blev deres bopæl angivet i den forbindelse?

Det er altid en god idé at gengive en folketælling i selve tråden. Der kan være detaljer, som vi andre ikke ser, men som dygtige slægtsforskere kan udnytte til at bringe spørgeren videre.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Bente Olsen