Hvor findes begravelsen af Henrik Hansen Holm død 22. august 1845

Startet af Kim Grundtvig, 15 Okt 2011 - 06:51

Forrige emne - Næste emne

Kim Grundtvig

Hej
Jeg har ledt mange steder, men har ikke kunnet finde hvor begravelsen er registreret.

Ifølge en attest som hans søn fik i 1784, er sønnen døbt i Zebaoths (Garnisions) kirken i København i 1738 - denne fødsel er det heller ikke lykkedes mig at finde

Udi den herre Zebaoths kirkes ministrielbog findes antegnet:
At faderen Herr Cancelieraad Henrich Holm og moderen Johanne Cathrine Eerden have havt en søn til dåben anno 1738 d. 3 die october, skriver aar ettusinde syvhundrede otte og tredive 3.die october, som blev kaldet Hans Henrich. Dette, saavelsom og at requirenten Herr. Canseliraad Hans Henrich Holm, efter troværdige folkes udsigende her af menigheden, som haver kiendt ham og hans forældre er bemeldte søn, bekræfter med haand og kirkens segl.
København d. 31.juli 1784
Sign: H. Treschov

Jeg har noteret at Henrik Hansen Holm ved skattemandtallet i 1743 boede i Compagnistræde 66:

Skattemandtal 28. august 1743, Snarrens Kvarter, Compagnistræde 66:
Hinrich Holm, Canseliraad, husejer, købt gården opbygt efter branden.

Zebaoths kirkebog gennemsøgt uden held, ligesom Vor Frue kirke og Holmens kirke, men hvor er dødsfaldet noteret?

Venlig hilsen
Kim Grundtvig


Bjørn Marcher

Hej Kim,

du mener vel døddato i 1745, ikke 1845?  Må man spørge, hvor du har denne dato fra, nu du ikke kan finde den i en kirkebog?

venlig hilsen
Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Kim Grundtvig

Hej Bjørn

Det skulle selvfølgelig være 1745.

Dødsdatoen har jeg fra min afdøde farmors papirer, men der er ikke mulighed for at spørge hende, da hun døde i1982.

Den 11. juni 1736 sendte han fra Altona nuværende Tyskland en ansøgning om ansættelse som Casserer  til kong Christan VI

Jeg har samtidig noteret at han fra 22. september 1736 indtil sin død var Kassererer i den militære Uldmanufactur (guldhuset) i Rigensgade

mvh
Kim

Eli Lothardt Dahl

Hej Kim

er du klar over, at Garnisons kirken har en dansk og en tysk menighed. Det er forskellige kirkebøger, så du skal måske gennem flere bøger, selvom du har den nøjagtige dato.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Kim Grundtvig

Hej Eli
Jeg har holdt mig til Zebaoths kirkebog, da sønnen er sigende er døbt i den, men det kan jo godt være at jeg skal alle kirkebøgerne igennem, som du siger.
Det vil jeg prøve
Tak for hjælpen
Kim