Søger Familie Uldahl Rasmussen efter September 1921

Startet af René Faaborg Rasmussen, 14 Okt 2011 - 16:16

Forrige emne - Næste emne

René Faaborg Rasmussen

Hej alle, jeg har før haft efterlyst familien Uldahl Rasmussen her på forumet, med har nu fundet ydeligere oplysninger. Håber nogen kan hjælpe med at finde dem.

Iflg. P.R.B kommer Slagtersvend Christian Ivar Rasmussen og Hustru Marie Magdalene til København d. 1/11-1917. De bor i Dannebrogsgade 47, 1,th.

Iflg. P.R.B kommer min Farfar, Bud Jørgen Gerhard Rasmussen til København i 1920, han flytter ind til sin bror Christian Ivar, i Dannebrogsgade 47 1, th. De kommer alle fra Vamdrup. (Farfar Jørgen Gerhard Rasmussen ved jeg nok om).

FT1921, København, Dannebrogsgade 47, 1. th. Opslag 131. Christian Ivar Rasmussen og Hustru Marie Magdalene, og Datter Grethe Uldahl Rasmussen samt Slægtning (Bror)  Jørgen Gerhard Rasmussen.

FT1921, København, Sankelmarksgade st. Opslag 32. Marie Magdalenes familie, Uldahl.....

FT1925, København,  Sankelmarksgade st. Opslag 193. Nu 3 medlemmer af Uldahl familien samt Logerende Jørgen Georg (Gerhard) Rasmussen, boede iflg. FT i Holbæk Nov. 1924

Jeg taber Christian Ivar Rasmussen og Hustru Marie Magdalene, samt Datter Grethe efter den 22 Sep. 1921 anden datter født Gudrun Uldahl Rasmussen, de findes ikke i FT1925 på adresse Dannebrogsgade 47.

Jeg tror selv at da Christian Ivar Rasmussen var slagtersvend, at han har taget familie samt sin bror Jørgen Gerhard Rasmussen som var Bud, til Holbæk omkring 1922. Jeg har set der kom en del Slagterier i Holbæk, og tror at Christian Ivar arbejdede for et af dem, og at Jørgen Gerhard var ansat som Chauffør. Måske Jørgen Gerhard, bliver træt af at bo i Holbæk, og flytter derfor til Købehavn i 1925, og bor som sagt i Sankelmarksgade st.

Jeg ved med sikkerhed at Jørgen Gerhard bliver gift med min Farmor Anna Cathrine Jensen i 1927, og for en Søn Preben Faaborg Rasmussen (min Far) og bor på Enghavevej 166, i 1930, (FT1930 København, Enghavevej 166, 2, th. Opslag 654).

!MEN HVOR ER FAMILIEN ULDAHL RASMUSSEN OG EFTERKOMMERE! Alle oplysninger er velkommen, og evt. gode ideer til hvordan jeg kommer videre.

På forhånd TAK........

Med venlig hilsen

René Faaborg Rasmussen
DK-2650 Hvidovre
Medlem 11268

E-mail: rachda14@gmail.com
Web: faaborgrasmussen.myheritage.com

Helle Nielsen

Hej

Har du prøvet at google Uldahl Rasmussen, så kommer der en del emner frem.
De fleste bor godt nok omkring Esbjerg, men familien kan jo ligeså godt være flyttet tll Jylland.

Hilsen Helle

René Faaborg Rasmussen

Tak for dit svar Helle, ja jeg har set Uldahl Rasmussen på Google, har også prøvet at kontakte nogle af dem, men detsværre uden held.

Jeg vil bruge weekenden på at gå hele FT1925 Holbæk igennem, da jeg tror det er der jeg skal finde dem.

Som sagt hang min Farfar Jørgen Gerhard på hans bror Christian Ivar, og i FT1925 København finder jeg jo Jørgen Gerhard som har været  i Holbæk i en periode, så jeg prøve lykken i Holbæk :-\
Med venlig hilsen

René Faaborg Rasmussen
DK-2650 Hvidovre
Medlem 11268

E-mail: rachda14@gmail.com
Web: faaborgrasmussen.myheritage.com

Helle Nielsen

Hej

Øv desværre fik du ikke noget ud af mit forslag.
Har du tjekket fadderne ved din fars dåb, måske det kan give noget

Hilsen Helle

René Faaborg Rasmussen

Hej Helle, god ide, har lige tjekket min Fars samt hans bror og søsters dåb, men nej, ingen navne der kan bruges :'(
Med venlig hilsen

René Faaborg Rasmussen
DK-2650 Hvidovre
Medlem 11268

E-mail: rachda14@gmail.com
Web: faaborgrasmussen.myheritage.com

René Faaborg Rasmussen

Hej alle, jeg har nu været alle sogne på Nørrebro og Vesterbro igennem for at finde Konfirmationer på Christian Ivar Rasmussen og Hustru Marie Magdalenes Døtre Grethe og Gudrun Else, men der var de ikke.

Så har jeg som før skrevet, gået FT1925 Holbæk igennem indtil jeg når til Kasernevej, der slår det mig at min Farfar Jørgen Gerhard selvfølgelig har aftjent sin værnepligt i 1924, som jeg ser i FT1925 København Sankelmarksgade st. (boede i Holbæk i 1924) Yderligere er der i FT1925 Holbæk, tælling af soldatter alle født i 1904-1905, så det er nok spild af tid og kigge mere i Holbæk efter familien Uldahl Rasmussen.

Men hvad pokker skal man så gøre, er der nogen der ved om der er afgangslister på arkiverne vedr. København 1921-1924, eller har en rigtig god ide til at jeg kan komme videre. Jeg et tæt på at give op, men det irriterer mig at jeg ikke ved om der er nulevende familie fra Uldahl Rasmmussen.

Så alle der kan HJÆLPE mig med at komme videre, vil gøre en stædig mand meget glad.......

På forhånd Tak......

Med venlig hilsen

René Faaborg Rasmussen
DK-2650 Hvidovre
Medlem 11268

E-mail: rachda14@gmail.com
Web: faaborgrasmussen.myheritage.com

Helle Nielsen

Hej Rene

Jeg føler virkelig med dig øv øv
Har du overvejet om familien evn. er flyttet til Jylland igen ?
En skifteretsattest efter dine oldeforældre kan måske også hjælpe, hvis de har levet efter 1921.

God Jagt
Helle

Ulla Nielsen

Hej Rene.
Kom til at tænke på at en gammel Krak, måske kunne give et tip.
Har selv fundet nogle aner i København i gamle Krak, der
skulle det være muligt at se det. De havde nogle Krak på Hovedbiblioteket
i Krystalgade, ellers findes de på Landsarkivet for Sjælland.
mvh.
Ulla Nielsen
2000 F

René Faaborg Rasmussen

Hej Helle og Ulla, tak for jeres svar.

Helle, en skifteretsattest efter mine oldeforældre hjælper nok ikke, de dør henholdvis i 1907 og 1920,
1920 er der min Farfar kommer til københavn og bo hos brormand Christian Ivar Rasmussen. Og ja, de er måske taget til Jylland igen, og så bliver det svært.

Ulla, den med Krak har jeg sku' da ikke tænkt på, jeg tager på Landsarkivet for Sjælland imorgen og ser om de kan findes der, og så kan jeg måske få nogle andre ideer derinde, der må der være en form for afgangsliste for flytninger i København.

Men endnu engang Tak begge to......
Med venlig hilsen

René Faaborg Rasmussen
DK-2650 Hvidovre
Medlem 11268

E-mail: rachda14@gmail.com
Web: faaborgrasmussen.myheritage.com