Opslag på Landsarkivet for Sjælland, Feltpræsten på Lazarettet i Augustenborg.

Startet af Tom Evan Mathiasen, 11 Okt 2011 - 12:44

Forrige emne - Næste emne

Tom Evan Mathiasen

Hjælp til opslag på Landsarkivet for Sjælland, Feltpræsten i Rendsborg og på Lazarettet i Augustenborg.

Fordi jeg fik denne besked, da jeg forsøgt at låne den til LAV.:

"Den fysiske enhed indeholder arkivalier af enestående national betydning og kan derfor kun benyttes på læsesalen hos den arkivinstitution hvor arkivalierne opbevares."  ???
se evt. vedhæftet billed fra Daisy.

Så nu håber jeg at der en har tid, lyst og lejlighed til at kikke i disse "Enesteministerialbøger" fra "Feltpræsten i Rendsborg og på Lazarettet på Augustenborg"

Den person jeg gerne vil finde der i er Menig Nr. 551 fra 11. Regiment 2. Bat. 2. Comp og hedder Thomas Ibsen fra Grønholm i Håsum Sogn, Rødding Herred, Viborg Amt. Han er født 15 Juni 1840 og han skulle være blevet såret i kamp 18 Apr 1864 på Als. Han døde 23 Apr. 1864 på Augustenborg Lazaret, Augustenborg Sogn, Als i en alder af 23 år og Han blev begravet 27 Apr. 1864 fra Augustenborg Kirkegård, Augustenborg Sogn, Als.
Altså er tidsrummet man skal lede noget med Apr. 1864 til Jun. 1864

Hvis han findes der i vil jeg meget gerne ha affotograferet oplysningerne, hvis det er muligt.

På forhånd Tak og ha en rigtig goddag alle sammen.  :)

[vedhæfting slettet af admin]
DIS Medl. 10114 - Online: http://www.t-e-m.dk/gen/ - Bruger "Legacy Family Tree v8" på "Windows 10".