Klamer ( clamer ), Buchardt, Engberg

Startet af Steen P. Steenberg, 06 Okt 2011 - 17:15

Forrige emne - Næste emne

Steen P. Steenberg

Mit barnebarn har efternavnet Klamer og som slægtsforsker vil jeg naturligvis finde anerne.
Problemerne starter første gang ved:
Carl Friderik Christian Klamer, som udlagt barnefader i Smørum til en datter Vilhelmine Klamer, født den 15/11- 1857 af Ane Kirstine Jørgensen 24 år, de bliver senere gift i Smørum den 2/5 – 1858.
Jeg finder ham igen, som C.F. Christian Klamer 11 år i FT. 1840 Roskilde, Sømme, Glim, Gjøderup Bye, som plejebarn fra Københavns Fattigvæsen ?.
i FT 1834 København, Sankt Annæ, Vester Kvarter er han 5 år, Carl Klamer døbt i København Ganisons Kirke den 30/5 – 1830 ( født 12/12 – 1829 ) med forældrene:
Pletteren Johan Jørgen Klamer og Louise Vilhelmine Buchard. Forældrene er viet i Ganisons Kirken den 11/12 – 1822, og de får indtil 1836 8 børn, derefter ved jeg ikke mere, hvad der sker med  dem. ?  Er de døde eller er de så fattige, at deres børn bliver sat i pleje ?.
Johan Jørgen Klamer er i FT 1834 40 år og må være født ca 1794/95. Det er nærliggende at tro, at
følgende personer i FT 1801 København, Hof & Militæretaten, Garderstaldens Fattigbolig, hvor
følgende personer optræder:
Johan Jørgen Clamer  6 år
Anne Clamer 11 år
Karen Joh: Clamer 40 år – måske er familie ?
En Johan Jørgen er født på " Den Kgl. Fødselsstiftelse " Barn nr. 567, Moder 563 den 2/9 – 1794
Døbt den 6/9 – 1794 og Udbragt den 15/9 – 1794 kunne være min Johan Jørgen Klamer, kan man finde yderlige informationer ?
Louise Vilhelmine Buchardt er døbt i København Vor Frelser den 27/11 – 1796, hendes forældre
er Jesper Buchardt Hattemager og Johanne Sørensdatter. De er viet i Vor Frelser den 24/8 – 1792
Jesper Engberg Buchardt og Johanne Sørensdatter. De får flere børn, hvor det angives, at han er Hattemagersvend, måske kan man finde yderlige oplysninger om ham i Lavsarkivalierne for hattemagersvende, som for eksempel hans fødsel, og hvem hans forældre er ?
Måske bliver han også Mester, så må der være et Borgerbrev. ?
Jeg ved ikke om der allerede findes forskere, som har informationer vedrørende ovennævnte
personer eller som eventuelt ved besøg på Københavns Stadsarkiv kan finde informationer i
" hattemager svendes protokol", og i Københavns Fattigvæsen.
På forhånd tak for enhver hjælp.

Steen P. Steenberg