Karen Pedersdatter

Startet af Jamie Jeanett Jaconelli, 05 Okt 2011 - 09:41

Forrige emne - Næste emne

Jamie Jeanett Jaconelli

I Karby sogn, Morsø Sønder Herred, Thisted Amt, KB 1659-1799, opslag 327 er der denne vielse:

23 January trolovede Lars Poulsen af Nees og Karen Pedersdatter i Agger i Agger sogn
copuleret 28 februar (1771)

Thisted, Morsø Sønder, Karby, Nees Bye, , 12, FT-1787, B2688
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lars Poulsen 43 Gift hosbonde ejer sin gaard
Karen Pedersdatter 44 Gift hustru
Maren Larsdatter 14 barn
Martha Larsdatter 12 barn
Else Larsdatter 10 barn
Dorthe Larsdatter 8 barn
Poul Larsen 6 barn
Peder Larsen 3 barn
Maren Christensdatter 23 ugift tjenestefolk


Når jeg checker Thisted, Refs Herred, Agger sogn, ligner det ovennævnte Karen: KB 1729-1770, opslag 22. Jeg synes den er svær at læse og "skriveren" har bygget den lidt anderledes op (end jeg tidligere har set), dog ikke rodet.

Men der figurerer flere dåb med Karen, men jeg kan ikke se hvem af dem, som har en far der hedder Peder.

Jeg håber det er i denne KB jeg finder Karen Pedersdatter, da KB 1744-1773 (Agger-Vestervig) er i virkelig dårlig stand (og stort set umulig at læse for 1744)

Nogen som har tid til lige at checke?

Karen Riberholdt

Hej Jamie

Karen Pedersdatter er ikke fra Agger sogn, men fra Agger Bye, der ligger i Karby sogn,.
Du finder hendes dåb på opslag 199 i Karby sogns KB 1659-1799.
Hun er også min ane.

Venlig hilsen Karen

Jamie Jeanett Jaconelli

/doh den havde jeg overset.  ::) Tak skal du have!  :)

Hvilken relation har du til hende (udover Ane)

Du kan se hvad jeg har om linien til hende her:
http://www.jaconelli.dk/webtrees/individual.php?pid=I1691&ged=Sl%C3%A6gtsdatabase#personal_facts

Karen Riberholdt

Hej igen.

Min slægts linie går gennem Lars og Karens datter Else Marie ...
Og så har jeg set på dit link, - jeg har fundet et barn mere, nemlig Maren Kierstine f. 1782, opslag 270 hvor KB godt nok er noget sort øverst oppe.
Jeg har også fundet nogle generationer længere tilbage, - men jeg har ingen hjemmeside, som jeg kan sætte et link til.

VH Karen

Jamie Jeanett Jaconelli

#4
Har du det elektronisk?

Er du interesseret i at få det på en hjemmeside? (er faktisk ganske enkelt)  :)

Begge svar bør nok være via mail. Du kan klikke på min profil og få adgang til min hotmail, eller gøre bruge af "kontakt" på min hjemmeside.

Tak for info.  :)

Citat fra: Karen Riberholdt Dato 05 Okt 2011 - 12:56

Og så har jeg set på dit link, - jeg har fundet et barn mere, nemlig Maren Kierstine f. 1782, opslag 270 hvor KB godt nok er noget sort øverst oppe.

VH Karen

Hun ses ikke på folketællingen, så hun må være død før 1787

Karen Riberholdt

Jeg sender en mail, nok først i aften.

vh Karen