Hjælp søges til opslag i skifteprotokollerne LAK efter Lars Petersen 25 maj 1908

Startet af Michael Larsen, 03 Okt 2011 - 22:56

Forrige emne - Næste emne

Michael Larsen

Hej

Jeg søger hjælp til opslag i skifteprotokollerne efter (enkemand) Lars Petersen. Død 25 maj 1908 i Roskilde Domkirke sogn (opslag 259)

Jeg håber at skifteprotokollen vil indeholde oplysninger om hans døtre, da jeg har svært ved at finde oplysninger om den ene af dem.

Jeg er ikke sikker på hvor mange og hvilke oplysninger, der kræves for at finde en skifteprotokol, men jeg håber det er nok med datoen for hans død.

Venlig hilsen
Michael Larsen
Michael Larsen, Glostrup

Vivi Winther

Hej hvad har du af oplysninger om hans døtre?? Lige en rettelse han er ikke død i Roskilde men begravet der, han er død 25 maj 1908 Kyndby Mark, Horns Herred, Frederiksborg Amt. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Michael Larsen

Det er altid godt med friske øjne. ;)
Jeg har desværre overset at han er død i Kyndby mark. Det er et spor jeg vil prøve at følge i min søgen efter hans datter Anna Marie.

Det jeg ved om hans to døtre er:

1. Laurine Petrine Pedersen født 5. april 1876 Roskilde Domkirke sogn. Gift 19. april 1896 Hellig kors sogn.
Fødte 7 børn. Død 29. nov. 1925 Glostrup sogn

2. Anna Marie katrine Pedersen født 3. nov. 1870 Roskilde Domkirke sogn. Konfirmeret 5. okt. 1884 Skt. Jørgensbjerg kirke. Flyttet til Blågårdsgade nr. 23 som tjenestepige 25. jan. 1896 (politiets registerblade)
Jeg ved ikke om og evt. med hvem hun var gift, men jeg mener at hun havde en datter som hed Ester og som boede i Roskilde.

Venlig hilsen
Michael
Michael Larsen, Glostrup

Vivi Winther

Hej Michael i din søgen på Lars Pedersen skal du være opmærksom på der er to ved det navn og knyttet  til  Laurine , hendes fader og svigerfader, begge af Roskilde se kirkebogen vielsen 1892-1897 Helligkors, Sokkelund, København opslag 233. Har du navne på de 7 børn og evt. årstal og sted for fødsel?? Kan se de har boet Roskildevej 23, Glostrup ved hendes alt for tidlige død se kirkebogen 1915-1930 Glostrup, Smørum, København opslag 161. Det kan ligge nogle gode oplysninger i børnenes dåb som kan lede dig på sporet af Anne Marie. Umiddelbart har jeg ikke kunnet finde nogle børn frem til 1905 i Glostrup, men kun skimtet hurtigt igennem så dermed ikke sagt de ikke er der. Mvh Vivi  :)
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Michael Larsen

Hej Vivi

Børnene hedder:

Carl Laurits Vendelbo Pedersen født 7/11 1896 Roskilde Domkirke sogn, opslag 12
Karla Olga Vendelbo Pedersen født 15/12 1900 Glostrup sogn, opslag 142
Leo Villy Vendelbo Pedersen født 18/3 1903 Glostrup sogn, opslag 64
Anders Albert Vendelbo Pedersen født 25/5 1904 Glostrup sogn, opslag 74
Nitta Elisabeth Laura Vendelbo Pedersen født 14/12 1905 Glostrup sogn, opslag 179
Villy Leo Vendelbo Pedersen født 3/11 1910 Glostrup sogn, opslag 60
Ella Vendelbo Pedersen, ukendt fødselsdato og sted

Jeg har ud fra dåben af et par af børnene, bemærket en pige Katrine Pedersen fra Roskilde,
men har ikke kunne finde hende nogle steder i kirkebøgerne. F.eks. i forbindelse med en vielse.
Mit problem er, at jeg ikke ved hvor Anna Marie Katrine er flyttet hen efter Blågårdsgade, og hvor jeg skal søge for at finde ud af det.
Derfor tænkte jeg at der muligvis ville stå noget i skifteprotokollen efter hendes far, da han var enkemand ved sin død.

Mvh Michael
Michael Larsen, Glostrup

Vivi Winther

Hej  :) ja her mangler virkelig lige noget , at gå ud fra, ved søsterens børns dåb... Næste skridt du mener hun har en datter ved navn Esther hvad tid mon hun er født?? Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Michael Larsen

Ja her er jeg virkelig på bar bund. Men hvis jeg skulle komme med et bud, vil jeg tro hun er født mellem 1898 og 1905

Mvh Michael
Michael Larsen, Glostrup

Vivi Winther

Hej jeg tog et gæt på at hun var i København for, at føde og slog hende op på Den Kgl Fødselsstiftelse år 1896-1897 men nej, var ikke heldig  :), boede hun hjemme eller var hun i pleje?? Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Michael Larsen

Hun boede hjemme. Jeg har fundet hende i en folketælling fra 1880
Hun boede på daværende tidspunkt Ved Strandalleen i Roskilde (opslag 288-289)
Mvh Michael
Michael Larsen, Glostrup

Vivi Winther

Hej her har jeg ikke udtrykt mig ordentlig jeg mente om Esther boede hjemme hos moderen?? Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Michael Larsen

Det er jeg ikke klar over, jeg har i det hele taget ikke særligt mange oplysninger om den gren af familien.

Mvh Michael
Michael Larsen, Glostrup