efterlysning af Ingeborg Kjær , født 6/3 1886, Brønshøj

Startet af Heidi Kjær, 03 Nov 2010 - 17:06

Forrige emne - Næste emne

Heidi Kjær

Jeg søger oplysninger om Ingeborg Kjær, født 6/3 1886 i Brønshøj, København.
Hendes forældre er Sadelmager Carl Christian Svendsen Kjær og Elisabeth Vilhelmine Reimer.

Hun er konfirmeret i Lyngby Kirke ( København, Sokkelund Herred, Kongens Lyngby ) 22/4 1900.
Derefter har jeg ikke kunnet følge hendes videre færden.
Jeg ved ikke, hvornår familien er flyttet til Lyngby.

Tilsyneladende har hendes forældre boet i Lyngby frem til 1915, hvorefter de er flyttet til København, hvor jeg har fundet dem i en folketælling fra 1921 i Frederik 7'de gade i opslag 37.

Hendes brødre Wilhelm Adolf Christen Kjær er født 4/10 1891 ( og død 29/7 1892 ) og  Johan Theodor Kjær er født  8/10 1893 - begge i Lyngby.

Med venlig hilsen og på forhånd ( forhåbentlig ! ) tak
Heidi Kjær

Hans Poulsen



Hej Heidi

"..Hendes brødre Wilhelm Adolf Christen Kjær er født 4/10 1891 ( og død 29/7 1892 ) og  Johan Theodor Kjær er født  8/10 1893 - begge i Lyngby..".

- Fik Johan børn? Hvem var faddere ved disse børns konfirmation?

- Havde Ingeborg storesøskende?

- Var der børn mellem Ingeborg (1886) og Wilhelm (1891)?

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Heidi Kjær

Hej Hans

Johan fik en dreng : Karl Kjær ( min far )  med min farmor, men på det tidspunkt var de ikke gift. Det blev de dog senere.
Min far er hjemmedøbt, så der har ikke været nogen faddere.

Mig bekendt har der ikke være flere børn end de 3 : Ingeborg, Wilhelm og Johan. Ingeborg er også født tæt på forældrenes bryllup.

hilsen Heidi

Jacob Lindgreen

Hej Heidi,
Du kan finde hende på Nørrebro i Politiets Registerblade. Station 6, Rulle 19, Registerblad 3033.

Venlig hilsen,
Jacob Lindgreen

Heidi Kjær

Hej Jacob

Mange tak for din indsats. Jeg har aldrig brugt Politiets registerblade før. Det var en rigtig god hjælp. Der er bestemt noget at gå videre med  :)

venlig hilsen
Heidi Kjær

Heidi Kjær

Hej Jacob

Når den gode Ingeborg sidst er anført i politiets registerblade i 1908 på en adresse, betyder det så,
at hun har boet der helt frem til 1922 ? Jeg spørger, fordi jeg ikke har arbejdet med politiets registerblade før.

venlig hilsen Heidi Kjær

Jacob Lindgreen

#6
Hej Heidi,
Du kan læse lidt om registerbladene her: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=70&lang=da

Jeg starter normalt med de nærmeste folketællinger før og efter datoerne på registerbladet for at se om der skulle være "bid". De fleste af "mine" unge og ugifte flyttede meget rundt, men det kan da være, at hun blev boende. Se om hun er på adressen i FT-1911.

Hvis hun ikke er der længere, kan det være, at hun var blevet gift. Gifte kvinder havde ikke deres eget registerblad, men blev påført mandens blad. I den nuværende indeksering af registerbladene kan vi ikke søge på ægtefæller og børn. Det kommer forhåbentlig senere.

Venlig hilsen,
Jacob Lindgreen

Heidi Kjær

Hej Jacob

Mange tak for dine oplysninger.
Jeg har prøvet at søge hende i folketællingen på den seneste adresse - uden at kunne finde hende.
Godt med tippet om et evt. giftemål. Så vil jeg prøve at søge efter det i en kirkebog fra en kirke i hendes bopælsområde.

venlig hilsen Heidi Kjær