Børn fra Høng Børnehjem, arkiver eller protokoller over børnene?

Startet af AnneMette Petersen, 25 Sep 2011 - 15:34

Forrige emne - Næste emne

AnneMette Petersen

Hej alle sammen.

Jeg håber i kan hjælpe mig videre i min søgen.

Jeg leder efter 3 børn, der har opholdt sig på Høng børnehjem i årstallene 1935-1945.
Børnene er følgende:

Lis Dagny Sørensen, født. d14/8-1935. KB - Holbæk, Løve, Finderup 1944-1949, opslag 62, stk.13.+ KB - København, Sokkelund, Rigshospitalet 1935 - 1935, opslag 134, stk.1094.

Preben Sørensen, født. d.22/3-1938. KB - Holbæk, Løve, Finderup 1944-1949, opslag 16 stk.13. +
KB - København, Sokkelund, Rigshospitalet, 1937 - 1938,
opslag 149, stk. 188.

Peer Sørensen, født. d 24/1-1940.KB- Holbæk, Løve, Finderup sogn opslag 17. + KB - København, Sokkelund, Simeons opslag 54 stk.5.


Her kommer så følgende spørgsmål til disse 3børn.:

Hvorfor er de skrevet i to kirkebøger?
Ved eller kan man finde ud af hvorfor de er kommet på børnehjem?
Hvor er børnene endt henne efter Høng Børnehjem?

Håber nogle kan hjælpe mig videre til at finde dem og deres videre forløb?
Forsat god søndag. :)
Mvh AnneMette Fairfaks. :)

John Damm Sørensen

Hej,

En mulig årsag til, at børnene optræder begge steder, kan være at forældrene ikke var medlem af Folkekirken. De er så kun blevet navngivet ved fødslen.

Forældrene er borgerlig viet 15/6 1935 i København.

Da det er mindre end 70 år siden børnene opholdt sig på børnehjemmet, skal du muligvis have speciel tilladelse til at se protokollerne, hvis de findes endnu.

I følge dette indlæg: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,157734, hedder børnehjemmet nu Høng Erhvervsskole.
http://www.hoeng-erhvervsskole.dk/
Se under historie om børnehjemmet.


Hilsen
John


Anne Mortensen

Har du læst
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

Bemærk at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke må videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for et sådan opslag, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John Damm Sørensen

Hej,

Det er kun personfølsomme data, man ikke må offentliggøre på nettet. Personers navne og fødselsdatoer anses i denne forbindelse ikke som personfølsomme.

Hilsen
John

Anne Mortensen

Hej John

Jeg læser teksten som den står.

Hvad der så er personfølsomme data håber jeg Moderator vil forklare.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

AnneMette Petersen

John.
Tak for hjælpen.
Tænkte på om du ved hvor jeg finder disse protokoller, hvis de som sagt eksiterer endnu`?
Mvh AnneMette. :)

Gustav:
Tak for hjælpen, har nu skrevet en efterlysning derinde. :)

Anne:
Ja jeg har læst teksten, og tolker det på samme måde som John, at der ikke er nogen personfølsomme data i mit indlæg.. :)


Forsat god dag alle sammen. :)
Mvh AnneMette:)

Anne Mortensen

Hej AnneMette

Da du ikke er medlem og ikke kan læse
DIS Forum for medlemmer
vil jeg her kopiere Global Moderator Katrine Tobiasens svar på mit indlæg om DIS regel om de 100 år kontra  personfølsomme oplysninger.
Der har været flere indlæg, men syntes  du skal læse det der er det vigtige og som gælder her på DIS



Kathrine Tobiasen
Global Moderator

Beskeder: 187


    Sv: Personfølsomme oplysninger ?
« Svar #6 Dato: Mandag 26 09 2011, 21:58 » Citat 

--------------------------------------------------------------------------------
Hej på tråden

Det er rigtigt, at vi i vores "Gode råd" beder jer om at undlade at lægge oplysninger ud om personer, der er yngre end 100 år. Og at denne regel er mere striks end arkivernes.

Når vi gør det, er det fordi indlæggene her i forum er søgbare i Google og andre søgemaskiner. Man kan ikke på samme måde google sig frem til en dåb på AO. Vi vil undgå at sagesløse mennesker, der måske slet ikke er interesserede i slægtsforskning, finder sig selv omtalt i forum. Vi har haft enkelte tilfælde, hvor folk har været endog meget kede af omtalen.
Ved at opfordre til at sende nyere oplysninger direkte til den forsker, der søger dem, havner vi ikke i sådanne situationer, samtidig med at vi ikke forhindrer udveksling af oplysninger.

Reglen burde være til at leve med
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

AnneMette Petersen

Hej Anne.

Nej det har du ret i, kan desværre ikke læse dette, men tak for oplysningen, så vil jeg passe bedre på i fremtiden. :)

Ha en god dag. :)

Mvh AnneMette