Flensborg, Jens Otto Carl Frederik Nøbbe

Startet af Olaf Nøbbe, 03 Nov 2010 - 10:42

Forrige emne - Næste emne

Olaf Nøbbe

Min farfar, Jens Otto Carl Frederik Nøbbe, født 7. feb. 1852 i Sakskøbing. Tager med sin familie ophold i Flensborg i 1854. AO afgangsliste pg. 428.
Hvornår/hvor tager Carl Otto Frederik Nøbbe ophold efter Flensborg ???

Vil være yderst taknemmelig, hvis nogle kunne hjælpe mig.  :)

Med venlig hilsen
Olaf Nøbbe

Cay-Erik Geipel

Hej Olaf

du skriver, at du efterlyser Carl Nöbbes  ophold efter 1854. Betyder det, at du ved at han kun har opholdt sig der indtil 1854 ? Hvad har du undersøgt i Flensborg ?
Fra borgerbogen ved jeg, at der fandtes ca. 5 "Nöbbe" i Flensborg. Adressebogen kender 1847 til 4, dog ingen "Carl". Muligvis findes han i folketællingen 1855.
Hvis der noget jeg kan slå op i Flensborg vil jeg gerne gøre det.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Olaf Nøbbe

Hej Cay!
Det glæder mig virkeligt meget, at du viser interesse for mit problem, på forhånd tak.
Nej jeg ved ikke om min farfar Jens Otto kun er i Flensborg til 1854, jeg ved, at han er konfirmeret i 1867 men ikke hvor, første gang jeg finder noget om ham i Danmark er hans fødsel i Sakskøbing den 7. februar 1852, dernæst  hans første vielse, til Hansine Andersen AO Århus domkirke, 26 aug. 1874 page. nr. 406. (Der står bl.a. anført at han bliver konfirmeret i 1867, men ikke hvor.) Det næste jeg har er hans anden vielse. Han bliver viet anden gang den 7. marts 1876 i Sct Nikolaj kirke i Holbæk. AO 1856-1891 page 69. Iøvrigt til en søster til hans første kone. Første kone døde meget tidligt, de fik et barn sammen, Alfred Nøbbe. Anden kone bliver således min farmor og efterfølgende har jeg kontinuerlige oplysninger.
Undskyld- en lang smøre, jeg håber du måske kan finde noget i Flensborg, han bliver uddannet slagter, men hvor. Glæder mig til, at der måske kommer noget frem.  :)

Med venlig hilsen
Olaf

Cay-Erik Geipel

Hej Carl

jeg prøver at finde noget i Flensborg kommende mandag. Muligvis også først mandagen efter. Men jeg prøver uden at love resultat.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Olaf Nøbbe

Hej Cay-Erik!
Selvom vi har snakket sammen, får du også her en tak for udvist interesse, håber det lykkes, at finde noget. ::)

MVH
Olaf